Słoneczny SunRoof zasilony 70 mln zł

opublikowano: 13-09-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Technologiczna spółka tworzona przez znanych menedżerów zamknęła kolejną rundę inwestycyjną. Planuje zwiększyć sprzedaż swoich dachów solarnych w Szwecji, Niemczech i Polsce.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • co zapewnia spółce tak szybki dopływ inwestorskiego kapitału
  • jakie rozwiązanie oferuje
  • w jakim tempie rośnie i zwiększa poziom zatrudnienia

Polsko-szwedzki SunRoof zbiera rundy finansowania – jedną po drugiej. I przyspiesza rozwój działalności. To m.in. rezultat biznesowego i menedżerskiego doświadczenia założycieli spółki – dobrze znanych w kraju przedsiębiorców. Za powstaniem i rynkową aktywnością SunRoof stoją: prezes Lech Kaniuk, który w przeszłości zarządzał m.in. Delivery Hero, PizzaPortal oraz iTaxi, jego brat Karol Kaniuk, a także Rafał Plutecki, były szef Google Campus Warsaw, i Marek Zmysłowski, współzałożyciel HotelOnline.co i Jumia.com. Właśnie pozyskali od inwestorów 70 mln zł (15 mln EUR).

W rundzie przewodził Klima Energy Transition Fund (z grupy Alantra). Fundusz ma doświadczenie w inwestycjach w sektorze energetycznym. Jego łączna kapitalizacja sięga 210 mln EUR. Inwestuje w spółki o dużym potencjale wzrostu głównie z Europy i Ameryki Północnej. Klima, poza samym kapitałem, ma wspomóc spółkę SunRoof w pozyskaniu i budowie relacji ze strategicznymi partnerami.

Ciągły rozwój:
Ciągły rozwój:
Zespół SunRoof rośnie zasilany energią słoneczną, na której spółka opiera działalność. W styczniu 2022 r. zatrudniał ponad 130 pracowników, teraz planuje kolejne rekrutacje.
materiały prasowe

W obecnej rundzie Klimę finansowo wsparły także rodzime fundusze: Inovo VC, SMOK Ventures, Alfabeat i Level2 Ventures oraz aniołowie biznesu, w tym Jon Olsson, szwedzki zawodnik narciarstwa alpejskiego, przedsiębiorca.

Dla SunRoof to nie pierwsze spotkanie z inwestorami. Spółka w kwietniu 2021 r. ogłosiła pozyskanie rundy o wartości 20 mln zł (4,5 mln EUR), a rok wcześniej otrzymała 2 mln EUR, czyli dość sporo jak na początkową fazę działalności, przynajmniej w polskich warunkach rynkowych.

Energia pod kontrolą

SunRoof tworzy dachy solarne, które zastępują tradycyjne pokrycie dachowe i instalowane osobno panele fotowoltaiczne. Jak mówią przedstawiciele spółki, oferuje dwa w jednym i „pozwala wytworzyć więcej energii z 1 metra kwadratowego niż konkurencyjne rozwiązania”. W ofercie ma także własny system do zarządzania energią.

Okiem inwestora
Fotowoltaiczne dopasowanie
Adam Rudowski
general partner w Level2 Ventures (uczestniczył w rundzie SunRoof)
Fotowoltaiczne dopasowanie

Innowacyjna koncepcja zintegrowanych dachów solarnych 2w1 SunRoof wpisuje się w trend sustainability i została szybko zaadaptowana przez rynek w Szwecji, Niemczech i Polsce. Ponad 60 proc. dynamicznie rosnących przychodów spółka generuje z rynków zagranicznych, około 30 proc. z rynku polskiego. Przy czym trzeba pamiętać, że produkty zostały wstępnie opracowane i przetestowane na rynkach skandynawskich.

Polityka klimatyczna, ostatnie zawirowania cen i dostępności surowców, ale przede wszystkim bardzo efektywna technologia firmy powodują szybki wzrost zainteresowania jej produktami. Dzięki ich wydajności bez problemu można uzyskać niezależność energetyczną w domu, bloku czy biurze. Niebagatelny jest też aspekt estetyczny, często decydujący o wyborze akurat tego dostawcy. Pieniądze pozyskane w obecnej rundzie pozwolą spółce umocnić pozycję na dotychczasowych rynkach, zwiększyć zdolności produkcyjne i zaplanować agresywną ekspansję w kolejnych krajach. Jednocześnie zespół SunRoof konsekwentnie pracuje nad długofalowym budowaniem wartości nie tylko w kontekście skalowania sprzedaży, lecz także rozwoju portfolio produktowego. Docelowo spółka chce oferować wirtualną elektrownię, dostarczającą energię z rozproszonych instalacji opartych o dachy solarne 2w1. Już przeprowadza pilotaż tego rozwiązania dla dużego klienta w Szwecji.

– Zasilanie domów zieloną energią i elektryfikacja transportu będą grać główną rolę w transformacji energetycznej. Spodziewamy się, że szczególne znaczenie w tym procesie będą mieć zdecentralizowane systemy wytwarzania i wykorzystywania energii. SunRoof oferuje pokrycia dachowe zintegrowane z fotowoltaiką, które są najlepszym rozwiązaniem dla nowych i modernizowanych budynków z punktu widzenia ekonomicznego i ekologicznego – zapewnił Lucille Bonnet, partner zarządzający w Alantra Energy Transition, cytowany w komunikacie.

– Transformacja energetyczna to nie jest plan na przyszłość, ale zadanie na teraz. W obecnym roku mieliśmy na to w Europie dostatecznie dużo dowodów, zmagając się z falą upałów w cieniu niepewności o dostawy energii zimą. Misją SunRoof jest nie tylko umożliwienie właścicielom domów produkcji prądu na własne potrzeby, ale też wkład w rozwój zielonej infrastruktury energetycznej – dodał Lech Kaniuk.

Większa skala działania

Pieniądze od inwestorów spółka planuje przeznaczyć na zwiększenie sprzedaży w Szwecji, Niemczech i Polsce. Strategia biznesu uwzględnia ponadto wyjście na kolejne rynki.

Będzie także zatrudniać kolejnych specjalistów. W dwa lata (od stycznia 2020 r. do stycznia 2022 r.) zespół SunRoof został zwiększony z 10 do ponad 130 osób.

W kwietniu 2021 r. Lech Kaniuk informował, że spółka rosła wówczas w tempie 500 proc. rok do roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane