WasteMaster zdobył inwestora

Unimetal Recycling kupił 25 proc. udziałów w WasteMaster. Firma zyska kapitał na rozwój cyfrowych narzędzi m.in. do sprzedaży odpadów.

Firma WasteMaster stworzyła aplikację, dzięki której można np. sprzedawać lub kupować odpady w celu zagospodarowania itp. Już po miesiącu zdobyła 4 tys. użytkowników, w tym 1 tys. klientów biznesowych. Planuje rozwój cyfrowych narzędzi ułatwiających współpracę firm z rynku odpadowego. Dlatego 25 proc. udziałów sprzedała firmie Unimetal Recycling, by zyskać kapitał na rozwój, zwłaszcza kadrowy w segmencie handlowym i dziale IT. Warunków transakcji nie ujawniono.

– Branży odpadowej brakowało nowoczesnego narzędzia, dlatego dostrzegamy duży potencjał rozwoju aplikacji WasteMaster zarówno w Polsce, jak i za granicą. Zakup udziałów stanowi dla nas dywersyfikację inwestycji, jednak poza udostępnieniem naszej sieci partnerów handlowych nie planujemy angażować się w działalność operacyjną spółki. Naszym celem pozostaje zachowanie pozycji lidera na polskim rynku katalizatorów, a inwestycja w WasteMaster ma wyłącznie kapitałowy charakter – podkreśla Leszek Jurkowski, współzałożyciel Unimetal Recycling.

Podmiot ma 50-60 proc. udziału w rynku recyklingu katalizatorów samochodowych w Polsce. W 2019 r. pozyskał około 300 ton monolitu, z dostępnych na rynku 500-550 ton pochodzących z wyrejestrowanych i przekazanych do stacji demontażu 514 tys. pojazdów. Unimetal Recycling ma jedną z najbardziej rozbudowanych sieci skupu w Polsce i Europie. Nie tylko on może jednak ułatwić WasteMaster ekspansję na zagranicznych rynkach.

– Część rodzimych firm z branży importuje niektóre kategorie odpadów, inne przymierzają się do ich pozyskiwania z zagranicy. Obecnie koncentrujemy się na rozwoju w Polsce, ale docelowo planujemy ułatwić im prowadzenie międzynarodowej działalności – dodaje Krzysztof Kowalski, pomysłodawca i jeden z twórców aplikacji.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane