„Sniper 2” wystrzeli w połowie roku

City Interactive planuje w tym roku premiery pięciu nowych gier. Liczy na rekordowe wyniki.

Gdyby ziściły się wcześniejsze zapowiedzi dotyczące premiery drugiej części „Snipera” — kontynuacji największego hitu City Interactive, gra powinna być w globalnej sprzedaży już od tygodnia. Jednak trzeba będzie na nią jeszcze poczekać. Spółka ogłosiła właśnie plany wydawnicze na najbliższe kilkanaście miesięcy. Wynika z nich, że najważniejszą dla jej wyników finansowych premierę planuje dopiero na przełom drugiego i trzeciego kwartału. — Chcemy przygotować jak najlepszy produkt, stąd opóźnienia — tłumaczy Marek Tymiński, prezes City Interactive.

Sukces wydanej w 2010 r. pierwszej cześci „Snipera” (gracze kupili już ponad 2,5 mln egzemplarzy) pozwolił firmie zaistnieć na globalnym rynku gier. Jednak brak nowych premier spowodował, że w ubiegłym roku spółka zanotowała spadek przychodów i zysku. Jej szef zapowiada, że chudy rok odbije sobie w tym oraz w następnym. Liczy na najlepsze wyniki w historii. Oprócz „Snipera 2” firma planuje cztery inne premiery. W drugim kwartale do sprzedaży trafi tzw. strzelanka lotnicza „Combat Wings” (pierwotnie na sklepowych półkach miała pojawić się pod koniec 2011 r.). W trzecim kwartale będą to trzy tytułu: mobilna wersja „Snipera” na iOS oraz Androida oraz dwie strzelanki — „Alien Fear” i „Enemy Front”.

— „Enemy Front” może powtórzyć sukces „Snipera” — uważa Marek Tymiński. Na koniec roku City Interactive planuje debiut w błyskawicznie rozwijającym się segmencie gier on-line, dystrybuowanych w modelu free-to-play. Pierwszym tytułem polskiego studia będzie strzelanka „World of Mercenaries”, nad którą od ponad roku pracuje jego rumuńska spółka. Na darmowym tytule firma chce zarabiać, stosując innowacyjne modele płatności. Ze względu na późną premierę oraz sposób budowania portfela graczy gra ma zacząć generować przychody od 2013 r. Na przyszły rok deweloper zapowiada też wydanie pierwszego tytułu z gatunku RPG. Za jego powstanie odpowiedzialny jest Tomasz Gop, jeden z twórców innego polskiego hitu — „Wiedźmina”.

Na razie nie wiadomo, jaki będzie tytuł gry. Ze względu na późniejsze, niż wcześniej zakładano, premiery City Interactive nie podzieli się zyskiem z 2011 r. z akcjonariuszami. Szef spółki tłumaczy, że pieniądze są potrzebne, by zapewnić finansowanie zaplanowanych na ten rok premier.

Konferencje.pb.pl

Jak z sukcesem rozwijać e-biznes, dowiedzą się Państwo podczas konferencji „e-Commerce Development”, która odbędzie się 17-18 maja 2012 r. w Warszawie. Więcej na konferencje.pb.pl lub pod nr tel.: 22 333 97 77.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu