Social WiFi debiutuje za oceanem

  • Marta Bellon
opublikowano: 30-04-2014, 00:00

Po Polsce i Niemczech przyszedł czas na Stany Zjednoczone i Kanadę. Polska firma kontynuuje zagraniczną ekspansję.

240 klientów i ponad 45 tys. użytkowników udało się pozyskać firmie Social WiFi w rok od debiutu na rynku. Usługa, którą oferuje, umożliwia komunikację między miejscami, udostępniającymi darmowe wifi — restauracjami, centrami handlowymi czy hotelami — a ich klientami. Zostają oni poproszeni o zalogowanie się do sieci za pośrednictwem serwisów społecznościowych lub poczty elektronicznej, a to pozwala na dalszą komunikację — przesyłanie informacji o promocjach czy nadchodzących wydarzeniach. Firma wystartowała wiosną ubiegłego roku. W kilka miesięcy po debiucie na rodzimym rynku rozpoczęła dystrybucję w Niemczech, gdzie ma już kilkudziesięciu klientów. Rozwój biznesu umożliwiło m.in. 700 tys. zł wsparcia finansowego, które jesienią 2013 r. spółka otrzymała od funduszu Satus.

— Z każdym miesiącem przybywa ich coraz więcej. W Polsce przekroczyliśmy liczbę 200 klientów. Na początku zakładaliśmy, że po nasze rozwiązanie najchętniej sięgać będą kawiarnie i restauracje. Ale stworzyliśmy nową funkcjonalność dla hoteli — „Pakiet powitalny”, która wzbudziła bardzo duże zainteresowanie tej branży. I to zarówno na rynku polskim, jak i amerykańskim — mówi Artur Racicki, szef firmy. „Pakiet” zastępuje kilka tradycyjnych rozwiązań, z których na co dzień korzystają hotele, m.in. ulotki informujące gości, o której godzinie serwowane są posiłki czy ankiety, sprawdzającejakość obsługi. Social WiFi proponuje hotelom wersje mobilne tych rozwiązań. Kolejną nowością, jaką oferuje swoim klientom, są „Akcje specjalne”, organizowane razem z partnerami.

— Goście hotelu, w którym przeprowadziliśmy jedną z takich akcji, poprzez dostęp do sieci wifi, mogli ściągnąć bezpłatną aplikację, która pozwala im przez miesiąc, a więc nie tylko w czasie pobytu w hotelu, korzystać z darmowych e-booków. Ta usługa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem — mówi prezes Racicki. Teraz przyszedł czas na Stany Zjednoczone i Kanadę. Obecnie Social WiFi testuje usługę w nowojorskich kawiarniach sieci Birch Coffee.

— Prowadzimy pilotaż w kluczowych lokalizacjach Nowego Jorku, w samym sercu Manhattanu, w okolicy największychbiurowców, w których pracują nasi potencjalni klienci — mówi Artur Racicki.

Pilotaż ma podpowiedzieć firmie, w jaki sposób dostosować usługę na potrzeby amerykańskich klientów. — W Nowym Jorku spotykamy się też z przedstawicielami branży hotelarskiej i sieciami gastronomicznymi. Razem pracujemy nad dopięciem sprzedaży. W lipcu tego roku uruchomimy usługę w kolejnych lokalizacjach. W Stanach mamy też partnera, który wspomaga nas w obszarze sprzedaży — tłumaczy prezes Racicki. Jeszcze w tym roku Social WiFi chce pojawić się również na rynku kanadyjskim. — Toronto jest bardzo blisko Nowego Jorku. Wprowadzenie usługi na ten rynek do naturalny krok, który wykonuje wiele firm, działających w Stanach — podkreśla szef firmy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu