SoftServe, międzynarodowa firma IT wywodząca się z Ukrainy, jest w Polsce od 2014 r. i w sześciu biurach zatrudnia niemal 1 tys. osób. Najnowsze otworzyła w Gdańsku. Do końca 2022 r. chce w nim zatrudniać ponad 100 specjalistów.
- W czasie pandemii dużą popularność zyskała praca zdalna z całej Polski. W ostatnich kilkunastu miesiącach do naszego zespołu dołączyło wielu utalentowanych specjalistów z Pomorza. To region o dużym potencjale. Wierzymy, że znajdziemy tu kolejnych pracowników, którzy będą mogli pracować nie tylko zdalnie, ale też w naszym biurze w Olivia Business Centre – mówi Paweł Łopatka, wiceprezes SoftServe’u i szef polskiego oddziału.
Już dziś firma ma w nowym biurze ponad 20 pracowników.
SoftServe specjalizuje się w analizie i migracji danych, a jego klientami są głównie firmy z Doliny Krzemowej i Europy z branż fintech, handlu detalicznego, medycyny i przemysłu wydobywczego. Na Pomorzu SoftServe chce się rozwijać w big data, DevOps i chmurowym - będzie szukać specjalistów z tych dziedzin, a także programistów w językach Java i Python. Gdańskie biuro będzie pracować głównie dla klientów z Azji Południowo-Wschodniej: Singapuru, Malezji i Indonezji. To nowy region dla SoftServe’u.
Firma ma także biura we Wrocławiu (najstarsze i największe, zatrudnia 500 osób), w Gliwicach, Białymstoku i Warszawie.
- Do naszych lokalizacji dołączy kolejne miasto, o którym poinformujemy niebawem. Nowe biura to efekt bardzo intensywnego rozwoju firmy, o czym świadczyć może przyrost zespołu o niemal 500 osób od początku roku – mówi Paweł Łopatka.
Firma została założona 28 lat temu przez absolwentów Politechniki Lwowskiej. Dziś ma ponad 40 biur na całym świecie. Jest oficjalnym partnerem technologicznym m.in. firm Amazon Web Services i Google Cloud Platorm. Do najciekawszych projektów SoftServe’u można zaliczyć m.in. system zbierania informacji o błędach i zapobieganiu awariom w kopalniach odkrywkowych, platformę ułatwiającą właścicielom sklepów internetowych podejmowanie inteligentnych decyzji biznesowych, rządowy system rejestracji wniosków obywatelskich, narzędzie usprawniające komunikację wewnątrz firmy i aplikację do zamawiania rejsów helikopterem na żądanie.