Sojusz Poznania i biznesu

MBE
opublikowano: 2011-07-26 00:00

Największe firmy mają być marketingową bronią miasta. Będą go reklamować, a samorząd się im odwdzięczy.

Największe firmy mają być marketingową bronią miasta. Będą go reklamować, a samorząd się im odwdzięczy.

Stolica Wielkopolski będzie się promować współpracując z największymi firmami. Tworzy Konsorcjum Marki Poznań, czyli platformę współpracy marketingowej między miastem a komercyjnymi partnerami.

— Zaprosiliśmy do niej największe i najbardziej znane marki obecne w Poznaniu, takie jak: Volkswagen, MAN, Solar, Vox, Piotr i Paweł, Apart, Yes, Kruk, Stary Browar czy Międzynarodowe Targi Poznańskie. Chcemy pokazać, że działają u nas znane i prestiżowe firmy, które przyczyniają się do rozwoju miasta — mówi Joanna Nowaczyk z poznańskiego magistratu.

Projekt będzie polegać na wzajemnej promocji. Poznań będzie się odwdzięczał partnerom, angażując ich do miejskich projektów.

— Stworzymy również portal informacyjny, na którym będzie można znaleźć np. organizowane przez nie konkursy czy informacje o rekrutacji pracowników — mówi Joanna Nowaczyk.

Promocyjna machina ma ruszyć jesienią. To wtedy zaplanowana jest ogólnopolska kampania, która zainicjuje działania konsorcjum.

— To pionierski na skalę Polski krok naprzód w dziedzinie promocji miast. Nie poprzestajemy na prezentowaniu turystycznych walorów miasta, ale chcemy pokazać Poznań przez pryzmat innowacyjnych, silnych marek, które osiągnęły ogólnopolski sukces — mówi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.