Sojusz trzech sfinalizowany

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 2006-09-06 00:00

Poczta, Bank Pocztowy i PKO BP nawiązały współpracę, która bilansowe efekty przyniesie za trzy lata.

Jeszcze w tym miesiącu w placówkach Poczty Polskiej (PP) pojawią się nowe, proste produkty kredytowe Banku Pocztowego, zależnego od PKO BP. Będzie to pierwszy rezultat umowy, jaką po kilkunastu miesiącach przygotowań udało się podpisać między Pocztą Polską a Bankiem Pocztowym oraz Pocztą a PKO BP.

Karta, okienko, gotówka

Wszystkie trzy strony liczą na znaczne korzyści ze współpracy.

— Dla Poczty Polskiej umowa z bankami i wprowadzanie do naszych placówek usług finansowych dają szansę na nowe źródła przychodów. To także wyzwanie dla naszych pracowników, którzy będą sprzedawać usługi bankowe — mówi Zbigniew Niezgoda, dyrektor generalny Poczty Polskiej.

PP chce przede wszystkim świadczyć nowocześniejsze usługi dla klientów PKO BP. Jedną z pierwszych będzie możliwość wypłacania gotówki na karty tego banku w okienkach pocztowych. Jeszcze w tym roku usługi bankowe mają być dostępne w 125 placówkach, a do 2009 r. w 3 tys.

— Nie oznacza to jednak, że PKO BP zacznie zamykać własne placówki. Wręcz przeciwnie. Widzimy też możliwość współpracy z Pocztą Polską m.in. w oferowaniu bardziej wyspecjalizowanych produktów, np. jednostek funduszy inwestycyjnych. Chcemy, by nawiązała z nią współpracę cała grupa PKO BP — mówi Sławomir Skrzypek, wiceprezes PKO BP.

Liczy również na to, że dzięki PP usługi banku trafią do klientów z małych miast, w których największy detalista nie ma placówek.

Trzy lata cierpliwości

Proste produkty oferowane w okienkach pocztowych mają być domeną Banku Pocztowego. Zaproponuje on także konta osobiste i lokaty.

— Przykłady z Włoch czy Niemiec pokazują, że w ciągu kilku lat Bank Pocztowy może stać się jednym z najpoważniejszych graczy na rynku finansowym. Naszymi atutami będą proste produkty i powszechna dostępność — twierdzi Piotr Kamiński, prezes Banku Pocztowego.

W tym roku projekt detaliczny pochłonie około 20 mln zł. Nie wiadomo, ile w przyszłym, bo to zależeć będzie od tempa, w jakim bank będzie rozwijał sieć placówek pocztowych. Efekt współpracy z Pocztą Polską i PKO BP ma być widoczny w wynikach Banku Pocztowego za trzy lata. Na to samo liczy PKO BP.