Solar kusi efektywnością

[ANP]
opublikowano: 19-03-2012, 00:00

W kwietniu poznańska spółka odzieżowa pojawi się na parkiecie. Analitycy: to dobry moment na emisję.

Odzieżowy Solar Company może być kolejną firmą po Nokaucie, która po czasie posuchy IPO przeprowadzi ofertę (do upublicznienia przygotowuje się też Work Serwis). Prospekt został właśnie zatwierdzony, a oferta publiczna obejmie 12 mln akcji. Debiut planowany jest na kwiecień.

„Jesteśmy jedną z czołowych i najbardziej efektywnych firm na polskim rynku odzieżowym. Jestem przekonany,że podczas oferty publicznej inwestorzy docenią dobre fundamenty trwałej budowy wartości grupy” — mówi cytowany w komunikacie prasowym Stanisław Bogacki, prezes Solar Company.

Nie wiadomo, ile spółka chce pozyskać z GPW i na jaki cel. — To niezły moment na debiut, choć może się okazać, że jeśli spółka poczekałaby kilka miesięcy, byłaby w stanie sprzedać akcje po bardziej atrakcyjnej cenie — mówi Bartosz Arenin, zarządzający Copernicus Capital TFI.

— Zaczyna się ruch na IPO. Pojawienie się Solara ze znaną marką może nie rozrusza rynku, ale dobrze na niego wpłynie — uważa Renata Miś, analityk z AmerBrokers. Zdaniem Bartosza Arenina, Solar może być wyceniany z dyskontem w odniesieniu do giełdowego LPP.

— Obie firmy są dobrze zarządzane i wysoko rentowne [Solar w 2010 r. miał 175 mln zł przychodów i 26,7 mln zł zysku netto — red.]. To, co je różni, to reagowanie na pogorszenie sytuacji makroekonomicznej. Solar sprzedaje ubrania z segmentu premium.

Tego typu spółki szybko odczuwają pogorszenie sytuacji makroekonomicznej. Natomiast firmy jak LPP, choć nie generują aż tak wysokich marż, dużo łatwiej się bronią, gdy popyt słabnie — uważa Bartosz Arenin.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [ANP]

Polecane