Solidarność, empatia i szybka reakcja

Partnerem publikacji jest Netto
opublikowano: 2024-10-06 20:00

Sieć dyskontów Netto natychmiast zaoferowała wsparcie lokalnym społecznościom z terenów dotkniętych przez powódź w południowo-zachodniej Polsce.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Zespół firmy Netto od pierwszych dni intensywnie działał, dostarczając żywność, środki czystości oraz artykuły higieniczne, a także żywność dla zwierząt. Pomoc trafiła do sztabów kryzysowych w Nysie, Głuchołazach, Kłodzku i Lewinie.

Netto zaprosiło też do współpracy swoich partnerów biznesowych, którzy błyskawicznie włączyli się w pomoc. Wśród firm wspierających akcję znaleźli się: Grupa Maspex, Asprod, Denis Foods, Colian, Coca-Cola HBC, Pupil Foods, Grupa Inco, Cedrob, MB, Teekanne Polska, Melvit Piekarnia Oskroba, Leks, Jarpol, Haribo Polska, Bunge, 4My Organic, Eurowafel, Graal Group, Metsä Tissue, Femi Trade i Jamar. Dzięki ich zaangażowaniu udało się zorganizować kolejne transporty niezbędnych artykułów do poszkodowanych regionów.

Obniżki cen i zbiórki w sklepach

Dzięki zaangażowaniu pracowników większość sklepów sieci na terenach objętych powodzią była otwarta, co umożliwiło mieszkańcom dostęp do najpotrzebniejszych produktów. W sklepach sieci na tych terenach obniżono ceny najpotrzebniejszych produktów, by mieszkańcy mogli łatwiej zaopatrzyć się w artykuły pierwszej potrzeby. We wszystkich sklepach Netto w Polsce uruchomiono też zbiórki żywności we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności. Klienci chętnie zaangażowali się w akcję. Do działań dołączyli pracownicy centrów dystrybucji, którzy sami zgłosili chęć pomocy.

Wsparcie dla pracowników Netto

Firma zadbała również o swoich pracowników, których powódź dotknęła bezpośrednio. Netto zaoferowało im możliwość ubiegania się o środki z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z przyspieszoną procedurą rozpatrywania wniosków. Dodatkowo, poszkodowani pracownicy mogli skorzystać z do pięciu dodatkowych dni wolnych, by zająć się sprawami osobistymi. Netto zapewniło także bezpłatną pomoc prawną i psychologiczną.

Zaangażowanie zespołu i dalsze działania

Pracownicy Netto od początku nieśli pomoc zarówno w ramach swoich obowiązków, jak i w wolnym czasie, organizując się oddolnie. Pozostając w kontakcie z lokalnymi sztabami kryzysowymi, zespół Netto reagował na pojawiające się na bieżąco potrzeby sztabów, udostępniając np. niezbędny sprzęt.

— Solidarność, empatia i szybka reakcja na potrzeby lokalnych społeczności są dla nas priorytetem. Jesteśmy niezwykle dumni z naszego zespołu i partnerów biznesowych, którzy w tej trudnej sytuacji wykazali się ogromnym zaangażowaniem, pomagając poszkodowanym na wielu poziomach. Razem pokazujemy, że siła tkwi we wspólnym działaniu — mówi Patrycja Kamińska, PR manager Netto Polska.

Netto będzie kontynuować działania pomocowe, organizując kolejne transporty oraz współpracując z partnerami biznesowymi i organizacjami charytatywnymi, pokazując, że dzięki współpracy i szybkiemu działaniu można realnie wspierać poszkodowanych i pomagać im w tak trudnych chwilach.