Zespół firmy Netto od pierwszych dni intensywnie działał, dostarczając żywność, środki czystości oraz artykuły higieniczne, a także żywność dla zwierząt. Pomoc trafiła do sztabów kryzysowych w Nysie, Głuchołazach, Kłodzku i Lewinie.
Netto zaprosiło też do współpracy swoich partnerów biznesowych, którzy błyskawicznie włączyli się w pomoc. Wśród firm wspierających akcję znaleźli się: Grupa Maspex, Asprod, Denis Foods, Colian, Coca-Cola HBC, Pupil Foods, Grupa Inco, Cedrob, MB, Teekanne Polska, Melvit Piekarnia Oskroba, Leks, Jarpol, Haribo Polska, Bunge, 4My Organic, Eurowafel, Graal Group, Metsä Tissue, Femi Trade i Jamar. Dzięki ich zaangażowaniu udało się zorganizować kolejne transporty niezbędnych artykułów do poszkodowanych regionów.
Obniżki cen i zbiórki w sklepach
Dzięki zaangażowaniu pracowników większość sklepów sieci na terenach objętych powodzią była otwarta, co umożliwiło mieszkańcom dostęp do najpotrzebniejszych produktów. W sklepach sieci na tych terenach obniżono ceny najpotrzebniejszych produktów, by mieszkańcy mogli łatwiej zaopatrzyć się w artykuły pierwszej potrzeby. We wszystkich sklepach Netto w Polsce uruchomiono też zbiórki żywności we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności. Klienci chętnie zaangażowali się w akcję. Do działań dołączyli pracownicy centrów dystrybucji, którzy sami zgłosili chęć pomocy.
Wsparcie dla pracowników Netto
Firma zadbała również o swoich pracowników, których powódź dotknęła bezpośrednio. Netto zaoferowało im możliwość ubiegania się o środki z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z przyspieszoną procedurą rozpatrywania wniosków. Dodatkowo, poszkodowani pracownicy mogli skorzystać z do pięciu dodatkowych dni wolnych, by zająć się sprawami osobistymi. Netto zapewniło także bezpłatną pomoc prawną i psychologiczną.
Zaangażowanie zespołu i dalsze działania
Pracownicy Netto od początku nieśli pomoc zarówno w ramach swoich obowiązków, jak i w wolnym czasie, organizując się oddolnie. Pozostając w kontakcie z lokalnymi sztabami kryzysowymi, zespół Netto reagował na pojawiające się na bieżąco potrzeby sztabów, udostępniając np. niezbędny sprzęt.
— Solidarność, empatia i szybka reakcja na potrzeby lokalnych społeczności są dla nas priorytetem. Jesteśmy niezwykle dumni z naszego zespołu i partnerów biznesowych, którzy w tej trudnej sytuacji wykazali się ogromnym zaangażowaniem, pomagając poszkodowanym na wielu poziomach. Razem pokazujemy, że siła tkwi we wspólnym działaniu — mówi Patrycja Kamińska, PR manager Netto Polska.
Netto będzie kontynuować działania pomocowe, organizując kolejne transporty oraz współpracując z partnerami biznesowymi i organizacjami charytatywnymi, pokazując, że dzięki współpracy i szybkiemu działaniu można realnie wspierać poszkodowanych i pomagać im w tak trudnych chwilach.