Sony liczy na chiński rynek

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2003-08-18 11:29

Sony, japoński gigant elektronicznym, chce do 2008 r. uczynić z Chin swój drugi – po USA – największy rynek zbytu – donosi „China Daily”.

Koncern chce do 2005 r. zwiększyć sprzedaż w Chinach do 4 mld USD i podwoić tę wartość w ciągu następnych trzech lat – powiedział gazecie Hiroshi Shoda, prezes Sony China. Oznaczałoby to, że sprzedaż w Chinach będzie wyższa od sprzedaży na rodzimy rynku.

Sony chce jeszcze nasilić inwestycje w Chinach, których łączna wartość przekroczyła już 8 mld USD wobec 5 mld USD w 2001 r. Ostatni nabyte spółki to firma Chengdu Sobey Digital.

Ekspansja w Chinach ma przywrócić popyt na produkty Sony. Spółka przeprowadza restrukturyzację po spadku przychodów w ostatnim kwartale aż o 98 proc.

ONO, AFP