IDC prognozuje, że w tym roku sprzedane zostanie 245,4 mln tabletów. Tłumaczy spadek dynamiki rynku jego częściowym nasyceniem oraz rosnącą sprzedażą smartfonów z dużym ekranem, tzw. phabletów.

- Dwa czynniki powodują, że rynek tabletów spowalnia. Pierwszym jest to, że konsumenci zatrzymują swoe tablety, szczególnie te z wyższej półki od głównych dostawców, dłużej niż pierwotnie sądzono – powiedział analityk IDC Tom Mainelli. - Inną sprawą jest to, że kiedy kupują nowy tablet, to często przekazują dotychczasowy członkom swojej rodziny – dodał.
Drugim czynnikiem jest jego zdaniem rosnąca sprzedaż phabletów.
- Ich pojawienie się spowodowało, że wielu ludzi zastanawia się dwa razy zanim kupi tablet, bo większy ekran w tych telefonach często wystarcza do osiągnięcia celów kiedyś przypisywanych tabletom – powiedział Mainelli.
W ciągu roku udział phabletów w dostawach smartfonów wzrósł z 4,3 proc. w pierwszym kwartale 2013 roku do 10,5 proc. na początku 2014 roku.