Z opublikowanego w czwartek komunikatu wynika, że w roku fiskalnym 2024 r. przychody po uwzględnieniu wahań kursów walut zmniejszyły się o 4 proc. do 45,1 mld EUR.
Firma podkreśliła równocześnie, że pozytywnym skutkiem obniżenia cen najpopularniejszych produktów było zwiększenie udziałów w rynku. Klienci też częściej odwiedzali sklepy stacjonarne oraz wzrósł ruch w internecie.
Sprzedaż internetowa stanowiła 26 proc. sprzedaży koncernu w 2024 r., w porównaniu z 5 proc. w 2019 r. Tak znaczący wzrost przypisywany jest m.in. większej liczbie punktów odbioru.
W 2022 r. w dużej mierze na skutek gwałtownego wzrostu kosztów związanych z inflacją, sięgać miały 1 mld EUR, IKEA podniosła ceny, by w ubiegłym obniżyć je o około 10 proc. Firma zapowiedziała, że nie wyklucza dalszych obniżek.