Spadła sprzedaż opon do samochodów osobowych i dostawczych

PAP
opublikowano: 27-07-2018, 16:41

Sprzedaż opon do samochodów osobowych, typu SUV i samochodów dostawczych spadła w pierwszej połowie tego roku o 5 proc. - wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego PZPO.

PZPO poinformował w piątek, że w pierwszym półroczu 2018 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali jednocześnie wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych o 18 proc., pojazdów rolniczych o 4 proc. i motocykli o 17 proc. Spadła natomiast sprzedaż opon przemysłowych o 6 proc.

Jak poinformował związek drugi kwartał przywrócił optymizm na rynku sprzedaży opon po pierwszym kwartale, który był trudny ze względu na przedłużoną zimę.

"Z punktu widzenia bezpieczeństwa i ekonomiki transportu bardzo pozytywna jest także rosnąca świadomości kierowców i firm transportowych odnośnie wielu zalet opon klasy premium. W ostatnim kwartale ich sprzedaż wzrosła o 6 proc. dla samochodów osobowych, SUV i dostawczych i aż o 34 proc. dla samochodów ciężarowych" - poinformował PZPO w komunikacie.(

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Spadła sprzedaż opon do samochodów osobowych i dostawczych