Spadły zyski Sonela

KZ
opublikowano: 31-08-2010, 09:56

W II kwartale zysk netto świdnickiego producenta mierników elektrycznych spadł o 35 proc. do 1,06 mln zł. Przychody zwiększyły się natomiast o 16 proc. do 8,5 mln zł.

Po pierwszym półroczu firma ma 15,8 mln zł przychodów (wzrost o 22 proc.), 2,13 mln zł zysku operacyjnego (+26 proc.) i 2,3 mln zł zysku netto (+134 proc.).

- Na poziomie sprzedaży Sonel poprawia swoje wyniki, co jest przede wszystkim efektem niskiej bazy (w I półroczu 2009 r. „siadła” sprzedaż na rynki wschodnie). Niestety, znaczaco obniżyła sie rentowność. Po raz kolejny spadła ona poniżej 40% na poziomie zysku brutto na sprzedaży. Przypominamy, że jeszcze 2 lata temu oscylowała w przedziale 45-50%. Ponadto wzrosły koszty sprzedaży (w relacji r/r o 25%), co należy traktować jako trwałą zmianę. Zarząd tłumaczy to zwiększeniem nakładów na marketing w związku z wprowadzeniem do oferty kilku nowych produktów oraz tymczasowym wsparcie partnera rosyjskiego (dystrybutora produktów Sonela w Rosji). Wzrostu kosztów sprzedaży spodziewaliśmy się, natomiast spadku marży nie (zakładaliśmy nawet jej poprawę w związku z wyższymi przychodami i lepszym wykorzystaniem potencjału produkcyjnego). Stąd EBIT w II kwartale niższy od naszych prognoz o ok. 20% i 13-proc. spadek wzgledem analogicznego okresu 2009 r. Różnice te Sonel częściowo nadrobił na działalnosci finansowej. Spodziewalismy sie tu gorszych wyników. Dzięki temu zysk netto był zgodny z naszymi oczekiwaniami, jednak znacznie słabszy niż przed rokiem. Przypominamy jednak, że na wyniki II kwartału’09 pozytywnie wpłyneło przeszacowanie wyceny opcji walutowych - napisał w komentarzu porannym Michał Sztabler, analityk DM PKO BP.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane