Spece od IT dla młodych

opublikowano: 14-10-2014, 00:00

Duzi producenci IT aktywnie uczestniczą w inicjatywach na rzecz uczniów i studentów

Zwiększenie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie to jedno z głównych założeń strategii CSR firmy Orange Polska, która we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje (FDN) stworzyła serwis www. sieciaki.pl. Najmłodsi znajdą tu informacje o bezpiecznym użytkowaniu sieci. Z serwisu korzysta już 245 tys. użytkowników.

PARASOL OCHRONNY:
PARASOL OCHRONNY:
Oprócz edukacji dostarczamy dzieciom narzędzia, które chronią je przed szkodliwymi treściami. Wraz z FDN uruchomiliśmy telefon interwencyjny i stronę helpline.org.pl, dzięki którym co roku obsługiwanych jest 29 tys. zgłoszeń — mówi Konrad Ciesiołkiewicz z Orange Polska.
ARC

— Z myślą o przedszkolakach powstał natomiast specjalny portal www.necio.pl. Poza tym, opracowaliśmy poradnik „Bezpieczne Media”, który pokazuje jak radzić sobie z niebezpieczeństwami w sieci i gdzie szukać pomocy. Oprócz edukacji dostarczamy dzieciom narzędzia, które chronią je przed szkodliwymi treściami. Wraz z FDN uruchomiliśmy telefon interwencyjny i stronę helpline.org.pl, dzięki którym co roku obsługuje się 29 tys. zgłoszeń — mówi Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR w Orange Polska. Firma stworzyła także Bezpieczny Starter, który blokuje dostęp do treści pornograficznych i brutalnych przez telefon komórkowy.

— Chcemy pokazywać dzieciom w jaki sposób bezpiecznie i efektywnie korzystać z nowych technologii. Dlatego wspólnie z Fundacją Orange zorganizowaliśmy warsztaty z kodowania dla dzieci w wieku 10-12 lat. Wzięło w nich udział 50 dzieci z 5 Pracowni Orange z całej Polski — dodaje Konrad Ciesiołkiewicz.

Nowoczesna szkoła

Producenci IT, podejmują również ciekawe inicjatywy na rzecz uczniów, np. tajwański producent elektroniki Acer ostatnio ufundował salę informatyczną w gimnazjum Jano Basanaviciaus w Wilnie. Uczniom i nauczycielom przekazano m.in. 30 laptopów, interaktywny projektor i komputer All-In-One dla nauczyciela. Dodatkowo wszyscy beneficjenci przejdą szkolenia z obsługi sprzętu, prowadzone przez specjalistów Microsoftu. Firma HP Polska wiosną zakończyła natomiast projekt „HP dla edukacji” w Zespole Szkół nr 74 w Rembertowie, gdzie utworzono architekturę sieciową. W wyniku wdrożenia szkoła otrzymała profesjonalny system bezprzewodowy, który zapewnił nauczycielom oraz uczniom swobodny i bezpieczny dostęp do internetu na terenie całej placówki.

— Dzięki nowej sieci strukturalnej możliwe jest wprowadzenie elektronicznych dzienników i podręczników, zwiększenie bezpieczeństwa uczniów poprzez rozwój systemu monitoringu, a także prowadzenie zajęć metodą pracy projektowej i odwróconej klasy (uczniowie uczą się w domu z materiałów multimedialnych np. nagranej prezentacji czy ebooka, a na zajęciach praktycznych w szkole, uzyskują od nauczyciela odpowiedzi na pytania dotyczące nowych zagadnień — red.) — wyjaśnia Katarzyna Błońska, dyrektor HR w HP Polska.

Edukację informatyczną wśród młodych ludzi promuje także Netia, która wspólnie z Grupą Allegro, po raz kolejny zorganizowała Olimpiadę Wiedzy o Internecie Net Masters Cup.

— Konkurs cieszy się olbrzymim zainteresowaniem, co roku otrzymujemy zgłoszenia od około 2 tys. drużyn z całej Polski, które chcą sprawdzić swoją wiedzę i powalczyć o główną nagrodę, czyli pakiet pełnej opieki podczas nauki na uczelni wyższej na kierunku informatycznym, szkolenia od partnera konkursu Cisco Certified Network Associate oraz tablety iPad mini — mówi Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Netii.

Wyższy szczebel

Coraz powszechniejsze są także akcje dla studentów, np. Huawei w ramach programu „Telecom Seeds for the Future” wyróżnił dziesięciu najlepszych, których zabrał na warsztaty technologiczne do swojej głównej siedziby w chińskim Shenzhen.

— Mieliśmy okazję zejść do laboratoriów, popracować z profesjonalnym sprzętem, dotknąć urządzeń pozamykanych na wieżach albo w serwerowniach. Dodatkowo, zwiedziliśmy kilka hal wypełnionych eksponatami z oferty Huaweia. Widzieliśmy pierwsze produkty i urządzenia firmy, które można zaliczyć do technologii przyszłości, gdyż nie są jeszcze rozpowszechnione na rynku — mówi Jakub Wilkowski, student telekomunikacji na Politechnice Warszawskiej.

Pozytywne wrażenia z wyjazdu ma także Dawid Bugajewski, student informatyki WAT.

— Program umożliwia studentom poznanie kultury i języka kraju, z którego wywodzi się Huawei, jak i najnowszych trendów rynku ICT. Dni zaczynaliśmy pod okiem wspaniałych nauczycielek języka chińskiego, popołudniami zwiedzaliśmy Pekin i okolicę, a wieczorami integrowaliśmy się wraz z laureatami z Rumunii i Serbii. Duże wrażenie zrobiła na mnie wizyta na murze chińskim i naprawdę ciepłe przyjęcie w Ambasadzie RP w Pekinie — opowiada Dawid Bugajewski.

SAP Polska od 2012 r. wspiera natomiast program symulacyjny prowadzenia własnej firmy „Robinson na Swoim”.

— Pomagamy absolwentom rozpocząć i prowadzić z sukcesem własną działalność gospodarczą. Celem programu jest wspieranie przedsiębiorczości, a także umożliwienie sprawdzenia się w roli osoby zarządzającej. Nasi pracownicy chętnie dzielą się z uczestnikami tych programów swoją wiedzą biznesową i doświadczeniem, wnosząc nowe, praktyczne spojrzenie na projekty działań społecznych czy biznesowych. Myślę, że takie eksperckie zaangażowanie pomaga organizacjom pozarządowym skuteczniej osiągać cele programowe — mówi Kinga Piecuch, prezes SAP Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane