Czytasz dzięki

Sport w wielkim mieście

Agnieszka Janas
opublikowano: 30-04-2010, 00:00

Odzież treningowa wyszła z sal fitness i pełni rolę nieformalnego ubrania w czasie wolnym od pracy. Siła oddziaływania marek sportowych sprawia, że współpracują z nimi artyści i kreatorzy mody.

Kolekcje Adidasa charakteryzują w tym sezonie żywe barwy, nadruki kojarzące się z komiksem lub graffiti — zresztą, projektowane przez artystów tworzących graffiti: Slicka i Erica Baileya — oraz dodatki: torby, buty, zegarki, okulary, breloczki itp.

W linii Originals A. 039 Adidas proponuje męskie i damskie ubrania zainspirowane stylem życia w wielkich miastach. Marka stworzyła także inne kolekcje — wspólnie z włoską firmą Vespa produkującą skutery i z dżinsową marką Diesel (linia Originals Denim by Diesel). Adidas współpracował również ze słynną amerykańską raperką Missy Elliott przy tworzeniu jej kolekcji ubrań Respect M. E.

Tematem przewodnim kolekcji Pumy jest Afryka. To świadome nawiązanie do jednej z ważniejszych tendencji w modzie w obecnym sezonie. Główna kolekcja marki — Modern Lifestyle — powstała we współpracy z amerykańskim artystą Kehinde Wileyem. Charakterystyczne dla niego motywy graficzne, wywodzące się ze sztuki Afryki, nadrukowano na ubraniach, butach i akcesoriach. W ofercie marki są także kolekcje ubrań przeznaczonych do uprawiania konkretnych dyscyplin sportu: Golf, Sailing Sportlifestyle, Ducati (sporty motorowe) czy Fitness (dla kobiet).

U Reeboka króluje styl lat 90. wyrażany połyskiem tkanin, wyraźnymi grafikami, żywymi kolorami. W kolekcjach damskich dominuje róż i koralowa czerwień, w męskich — błękit w odcieniu morskim lub jaskrawym jak neon. Linia fitness nosi znamiona inspiracji sztuką artystów cyrkowych, tworzących trupy Cirque du Soleil i On the Move.

Świat mody i sztuki opłakuje Alexandra McQueena, kreatora mody, który tragicznie zmarł w lutym. Spuścizną po genialnym twórcy są także jego projekty dla Pumy do kolekcji Power, łączącej modę ze sportowym stylem i wygodą. Jej inspiracją były lata 80. — geometryczny krój, asymetryczne kimona. Hitami tego sezonu mają szansę zostać: kurtka do baseballu i dzianinowy blezer z podwójnym kołnierzem z męskiej kolekcji oraz sukienka typu bombka i skórzany żakiet z linii dla kobiet.

Ubrania sportowe mają się wpisać w codzienne życie mieszkańców wielkich miast, dla których moda, sport i wygoda są jednakowo ważne. l

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane