Spotify nadaje na full

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2020-08-02 22:00

W popularnym serwisie streamingowym słupki wystrzeliły jak rakiety Elona Muska. Spotify podał, że liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 299 mln, co oznacza skok o 29 proc. r/r.

138 mln fanów muzyki zdecydowało się na wykupienie płatnej wersji serwisu, bez reklam. To również wzrost — o 27 proc. Pozostali nadal korzystają z zasobów, zgadzając się na odsłuchanie materiałów marketingowych.

Szwedzka usługa zadebiutowała na 12 nowych rynkach, w tym w Rosji, i jest już dostępna w 92 krajach. Zamierza dalej poszerzać ofertę podcastów.

Przypomnijmy, że  pod koniec maja z firmą związał się Joe Rogan (najbardziej znany jako komentator MMA i prowadzący reality show Fear Factor), którego program z podcastami ma być od września dostępny na platformie, a do końca roku zniknie z innych serwisów. Szczegółów nie ujawniono, ale „The Wall Street Journal”, powołując się na anonimowe źródła, napisał, że kontrakt może opiewać nawet na ponad 100 mln USD. Joe Rogan zapewnia, że umowa nie zmieni charakteru jego programu ani nie uczyni go pracownikiem Spotify.