Spotify pracuje nad nową wersją serwisu

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2018-04-11 07:24
zaktualizowano: 2018-04-11 07:26

Spotify Technology pracuje nad nową wersją darmowego serwisu streamingu muzyki, dowiedział się nieoficjalnie Bloomberg.

Prace idą w kierunku uczynienia darmowego serwisu jeszcze łatwiejszego w użytku, szczególnie dla osób korzystających z komórek. Oficjalne ogłoszenie w tej sprawie ma nastąpić w najbliższych tygodniach.

Spotify
Spotify
REUTERS/Dado Ruvic/FORUM

Spotify musi pozyskać dużą liczbę nowych użytkowników, aby zaspokoić oczekiwania inwestorów, którzy wyceniają spółkę w oparciu o zdolność do pozyskiwania nowych klientów. Darmowi użytkownicy to grupa, z której Spotify stara się pozyskać klientów wersji płatnej, generującej ok. 90 proc. przychodów spółki. W 2017 roku sięgnęły one ponad 4 mld EUR.

Na koniec 2017 roku mający siedzibę w Sztokholmie Spotify miał 157 mln użytkowników, z czego 71 mln płacących za jego usługi.

Nowa wersja Spotify ma umożliwić darmowym użytkownikom szybszy dostęp do playlist. Mają także mieć większą kontrolę nad tym jakie utwory znajdą się na szczycie playlisty.

Spotify chce mieć ok. 200 mln użytkowników na koniec obecnego roku, z czego 96 mln płacących.