Właściciel najpopularniejszego serwisu streamingowego z muzyką i podcastami pochwalił się wynikami kwartalnymi. Zanotował spore wzrosty.
Przychody Spotify sięgnęły w pierwszym kwartale prawie 1,85 mld EUR, a liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wzrosła do 286 mln, co stanowi wzrost o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Z tej grupy 130 mln osób płaci abonament. Spółka cały czas poszerza swoją bazę podcastów i ma już ponad milion tytułów.

- Koronawirus może dziesiątkować niektóre obszary gospodarki, ale wpływ na muzykę cyfrową, czego dowodem jest największa na świecie firma zajmująca się streamingiem muzyki, wydaje się minimalny - komentuje serwis TechCrunch.
Spotify przyznał w liście do akcjonariuszy, że jest zadowolony z dotychczasowych wyników, bo udało się je uzyskać pomimo globalnej niepewności związanej z pandemią. Firma spełniła wcześniejsze prognozy.
- Żyjemy w niespotykanych czasach i jak większość staramy się pokonać tę niepewność najlepiej jak potrafimy. Mamy szczęście, że jako firma jesteśmy w stanie działać bez zakłóceń i mamy nadzieję, że dostarczanie muzyki, informacji i możliwości ucieczki może zapewnić radość i komfort wielu osobom - czytamy w liście.
Firma podsumowała też siedem tygodni pracy zdalnej swoich pracowników. Podkreśla, że jest zadowolona z tego modelu i nie odnotowała spadku wydajności w związku z pracą z domu.
Podpis: ŁO