Spotify rzuca wyzwanie Youtube

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-03-13 13:53

Szwedzka platforma streamingowa Spotify wprowadziła pełnometrażowe teledyski dostępne wyłącznie dla subskrybentów premium. Tym samym firma wkroczyła na rynek, który od prawie dwóch dekad jest zdominowany przez YouTube - podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Teledyski są dostępne dla użytkowników premium w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Holandii, Polsce, Szwecji, Brazylii, Kolumbii, Filipinach, Indonezji i Kenii, począwszy od środy, jak ogłosiła firma, która dąży do zwiększenia swojej bazy użytkowników. Celem Spotify jest osiągnięcie 1 miliarda użytkowników do 2030 roku. Nowy plan firmy napotyka konkurencję ze strony Apple Music oraz YouTube należącego do Alphabet, które umożliwiają użytkownikom oglądanie teledysków za darmo.

Jak podaje firma, nowa oferta Spotify będzie obejmować "ograniczony katalog teledysków, w tym hity międzynarodowych artystów takich jak Ed Sheeran ... czy lokalnych ulubieńców typu Aluna".

W marcu zeszłego roku Spotify wprowadziło "clipsy", czyli pionowe wideo o długości do 30 sekund, które artyści mogą bezpośrednio przesyłać na Spotify. Firma rozszerzyła również swoją ofertę o podcasty i audiobooki, w celu przyciągnięcia większej liczby użytkowników.

W lutym firma przewidywała, że liczba subskrybentów premium osiągnie 239 milionów w bieżącym kwartale, co przewyższa szacunki wynoszące 238,3 miliona.