Przeciętne gospodarstwo domowe w USA wydało w trakcie Prime Day ok. 100 USD na zakupy do południa czasu nowojorskiego (godz. 18 w Polsce), jak wynika z danych Numeratora. Najlepiej sprzedawały się koktajle proteinowe, urządzenie do przesyłania strumieniowego Amazon Fire TV stick, filtry przeciwsłoneczne i artykuły spożywcze marki Happy Belly od Amazon.
“Konsumenci nadal wydają pieniądze, ale robią to w sposób strategiczny, co może być korzystne dla wyprzedaży, takich jak Prime Day” - powiedział Sky Canaves, analityk w EMarketer. “Myślę, że kupujący będą zainteresowani takimi artykułami, jak słuchawki i ładowarki, a nie drogimi urządzeniami elektrycznymi, typu laptopy” - stwierdził.
Wyprzedaż Prime Day po raz pierwszy miała miejsce w 2015 r. Amazon liczył na przyciągnięcie nowych konsumentów i zwiększenie sprzedaży w okresie pozaświątecznym. W USA członkostwo w Prime posiada ok. 180 mln konsumentów, czyli 8 proc. więcej niż rok temu.