Sprzedaż bezpośrednia wraca do łask

Zgutka Małgorzata
opublikowano: 2000-06-14 00:00

Sprzedaż bezpośrednia wraca do łask

Przeprowadzone przez IQS and Quant Group badania dotyczące marek kosmetyków najczęściej używanych przez młodzież wykazały, że dużą popularnością cieszą się firmy sprzedające wyroby na zasadzie dystrybucji bezpośredniej — Avon i Oriflame. Młodzież zadeklarowała, że jej ulubioną firmą produkującą kosmetyki jest Adidas. Na drugim miejscu znalazły się produkty Avonu. Jako trzecią najbardziej ulubioną firmę wymieniano Oriflame. Kosmetyki tych firm cieszą się dużą popularnością zarówno w mieście, jak i na wsi.

— Młodzież jest naszym poważnym klientem. Kierujemy do niej odpowiednie serie kosmetyków. Ich promocji mają służyć zamieszczane w czytanych przez nią pismach i magazynach reklamy. Naszą reklamówką są również sprzedające kosmetyki konsultantki. Są to w dużej mierze młode dziewczyny, uczennice szkół średnich i studentki. To one docierają do młodych klientów. Jest też druga przyczyna tego, że rośnie sprzedaż i młodzież coraz chętniej sięga po nasze wyroby. Bezpośrednie formy sprzedaży zaczynają w Polsce być coraz bardziej lubiane — wyjaśnia Ewa Szandomirska z Avonu.

Twierdzi, że dla Polaków ważne jest to, iż mogą dokonać zakupu nie wychodząc z domu. Oprócz tego liczy się dla nich to, że wszystkiego mogą dotknąć i spróbować. Nie bez znaczenia jest też fakt, że przez dłuższą chwilę mogą porozmawiać i nawiązać kontakt ze sprzedawcą.

— Sprzedawcę, który odwiedza ich w domu lub w pracy, traktują jak doradcę. Nierzadko jest on po prostu ich znajomym lub znajomym znajomego i dlatego mają do niego zaufanie — wyjaśnia Ewa Szandomirska. MAZ