Sprzedaż Tesli w Chinach nadal spada

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2025-05-07 11:52

Amerykański producent samochodów elektrycznych, koncern Tesla, kontynuuje spadkowy trend sprzedaży na chińskim rynku. Firma miliardera Elona Muska ma coraz większe problemy z radzeniem sobie z konkurencją ze strony lokalnych firm.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Tesla poinformowała, że w kwietniu 2025 r. sprzedała w Chinach 58 459 pojazdów elektrycznych, co w ujęciu rocznym oznacza spadek rzędu 6 proc. To siódmy z rzędu miesiąc ze spadkiem sprzedaży Tesli na największym motoryzacyjnym rynku na świecie.

Tymczasem dostawy lokalnie wyprodukowanych aut Model 3 i Model Y spadły o 25,8 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem.

Sprzedaż Tesli w pierwszym kwartale na świecie spadła do najniższego poziomu od trzech lat, ponieważ ludzie odwrócili się od marki, zniechęceni zaangażowaniem Muska w globalną politykę, która wywołała protesty w USA i Europie.

W Chinach Tesla musi uznać przewagę koncernu BYD, swojego głównego rywala. Sprzedaż chińskiej marki, obejmująca pojazdy elektryczne i hybrydy typu plug-in, w zeszłym miesiącu odnotowała wzrost aż o19,4 proc. porównując z kwietniem 2024 r., osiągając poziom 372 615 pojazdów.