Wydatki w Cyberponiedziałek, największy dzień zakupów online w Stanach Zjednoczonych, mogą osiągnąć rekordową kwotę 11,6 mld USD, ponieważ zniżki na wszystko, od piżam po słuchawki AirPods, zachęcają kupujących do zakupów nawet pod presją inflacji – podaje agencja Reutersa.

Raport Adobe Analytics przewiduje, że wydatki w Cyberponiedziałek wyniosą od 11,2 do 11,6 mld USD, co stanowi wzrost o 8,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, ponieważ zmęczeni inflacją konsumenci od tygodni odkładają świąteczne zakupy w nadziei na głębokie przeceny po Święcie Dziękczynienia.
Adobe Analytics, które mierzy e-commerce poprzez analizę transakcji na stronach internetowych, ma dostęp do danych dotyczących zakupów u 85 proc. ze 100 największych sprzedawców internetowych w Stanach Zjednoczonych.
Sprzedaż w Cyberponiedziałek spadła w zeszłym roku o 1,4 proc., ponieważ detaliści rozkładają oferty promocyjne na tygodnie już od października, aby lepiej zarządzać zapasami w obliczu powszechnych niedoborów produktów.
Kupujący znajdą dziś rekordowe rabaty na komputery, osiągające 27 proc. ceny katalogowej, podczas gdy prawie wszystkie inne kategorie, w tym odzież, zabawki i meble, również mają dwucyfrowe rabaty, przekazało Adobe Analytics.
Według Adobe Analytics, kupujący w USA wydali rekordową kwotę 9,12 mld USD w Czarny Piątek. Jednak ze względu na sporadyczne opady deszczu w niektórych częściach kraju, w sklepach stacjonarnych i centrach handlowych było mniej ludzi niż zwykle.
Podpis: Oskar Nawalany, Reuters