Sprzedaż włoskiego Fiata spadła w czerwcu o 31 proc.

Paweł Kubisiak
opublikowano: 2002-07-03 14:30

Włoski Fiat, jeden z czołowych producentów samochodów, notuje od początku roku systematyczny spadek sprzedaży. Przychody największej włoskiej spółki spadają mocniej, niż jej głównych konkurentów, w tym Peugeota i Renault.

- Sprzedaż Fiata i jego modeli obrendowanych marką Alfa Romeo i Lancia spadła w czerwcu o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. W stosunku do maja przychody grupy Fiata zmalały o 28,6 – podało włoskie ministerstwo transportu.

Fiat odczuł znacznie mocniej recesję niż gospodarka włoska. W pierwszym półroczu sprzedaż samochodów we Włoszech zmalała o 13 proc., do 1,4 mln sztuk, a produkcja sprzedana całego przemysłu spadła o 17 proc.

Akcje Fiata straciły w tym roku na giełdzie w Mediolanie ponad 30 proc., co jest jednym z najgorszych wyników w sektorze motoryzacyjnym. Przecena jest następstwem wyników koncernu. W tym roku prognozy straty operacyjnej sięgają 890 mln euro.

Problemy zlokalizowanej w Turynie spółki wynikają z małego popytu aut firmowanych nazwą Fiat – sprzedaż reklamowanego modelu Stilo zmalała w pierwszym półroczu o 21 proc. Ponad 20 proc. zmalał popyt na Lancie, a o 17 proc. na Alfę Romeo.

PK