Sprzedaż zagraniczna wsparła wyniki Primarka

opublikowano: 16-01-2020, 12:16

Pierwsza linia ubrań dla zwierząt domowych zwiększyła sprzedaż świąteczną sieci Primark. Wywodząca się z Irlandii firma zapowiada dalszą ekspansję zagraniczną, w tym otwarcie drugiego sklepu w Polsce.

Produkty dla kotów i psów pomogły firmie odnotować wzrost sprzedaży o 4,5 proc. w walucie stałej w ostatnich miesiącach minionego roku. Sieć odzieżowa, której właścicielem jest Associated British Foods osiągnęła lepsze wyniki od sprzedawców detalicznych, takich jak Marks & Spencer Group, których oferta świątecznych prezentów nie skusiła większej liczby klientów.

Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

Wyniki Primarka stanowią ponad połowę zysków spółki macierzystej. 

Co prawda - zgodnie z oczekiwaniami - tzw. „porównywalna sprzedaż" Primarka w Wielkiej Brytanii nieznacznie spadła, jednak zrównoważyła ją sprzedaż  w innych miejscach w Europie, szczególnie we Francji. 

Sieć oczekuje otwarcia w tym roku 18 sklepów, w tym jednego w Wielkiej Brytanii i pierwszego sklepu w Słowenii, a także drugiej lokalizacji w Polsce. Pierwsza placówka w naszym kraju znajduje się w warszawskiej Galerii Młociny, ale jej uruchomienie oczekiwane jest obecnie dopiero na wiosnę choć powierzchnia handlowa wynajęta została już pod koniec lipca 2019 r. Przed kilkoma dniami firma uruchomiła za to polską stronę internetową swojego sklepu. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu