Środki na sklepy

Marcin Goralewski, Reuters
opublikowano: 2004-05-07 00:00

Akcjonariusze krakowskiej spółki handlowej zgodzili się na nową emisję akcji. Przy okazji zmienili jej nazwę.

Notowana na giełdzie Krakchemia planuje w drugiej dekadzie czerwca uplasować emisję od 0,2 do 2 mln nowych akcji serii D. Podczas wczorajszego zgromadzenia akcjonariusze podjęli także decyzję o zmianie nazwy spółki na Alma Market.

— W ciągu dwóch tygodni przekażemy prospekt emisyjny w trybie zawiadomienia i liczymy, że w drugiej dekadzie czerwca przeprowadzimy emisję akcji — mówi Grzegorz Pilch, prezes giełdowej spółki.

Krakchemia chce uzyskać ze sprzedaży akcji około 50 mln zł. Środki z emisji mają zostać wykorzystane na uruchamianie nowych supermarketów spożywczych pod marką Alma. Emisja zostanie skierowana do kwalifikowanych inwestorów, głównie finansowych.

Do 2006 r. Krakchemia chce zwiększyć skonsolidowane przychody ze sprzedaży z 260,8 mln zł w 2003 r. do 520 mln zł.

Tegoroczne przychody grupy mają wynieść 270 mln zł, a zysk netto wzrosnąć do 7,7 mln zł z 5,6 mln zł na koniec roku ubiegłego.