Akcjonariusze krakowskiej spółki handlowej zgodzili się na nową emisję akcji. Przy okazji zmienili jej nazwę.
Notowana na giełdzie Krakchemia planuje w drugiej dekadzie czerwca uplasować emisję od 0,2 do 2 mln nowych akcji serii D. Podczas wczorajszego zgromadzenia akcjonariusze podjęli także decyzję o zmianie nazwy spółki na Alma Market.
— W ciągu dwóch tygodni przekażemy prospekt emisyjny w trybie zawiadomienia i liczymy, że w drugiej dekadzie czerwca przeprowadzimy emisję akcji — mówi Grzegorz Pilch, prezes giełdowej spółki.
Krakchemia chce uzyskać ze sprzedaży akcji około 50 mln zł. Środki z emisji mają zostać wykorzystane na uruchamianie nowych supermarketów spożywczych pod marką Alma. Emisja zostanie skierowana do kwalifikowanych inwestorów, głównie finansowych.
Do 2006 r. Krakchemia chce zwiększyć skonsolidowane przychody ze sprzedaży z 260,8 mln zł w 2003 r. do 520 mln zł.
Tegoroczne przychody grupy mają wynieść 270 mln zł, a zysk netto wzrosnąć do 7,7 mln zł z 5,6 mln zł na koniec roku ubiegłego.