Producent wyrobów stalowych chce w ciągu dwóch lat podwoić przychody i trafić do europejskiej czołówki.
Stalprodukt zamierza w latach 2007-08 zrealizować program inwestycyjny za 450 mln zł. Największe nakłady, około 230 mln zł, zostaną przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych blach transformatorowych do 100 tys. ton rocznie, co uczyni z polskiej firmy drugiego co do wielkości producenta tego typu wyrobów w Europie. Spółka chce zdobyć ponad 20 proc. rynku.
— Założony plan inwestycyjny pozwoli umocnić firmę we wszystkich obszarach jej działania — mów Piotr Janeczek, prezes Stalproduktu.
Firma będzie też inwestowała w unowocześnienie produkcji profili stalowych o zwiększonej wytrzymałości, cynkowanie stali i produkcję konstrukcji stalowych dla budownictwa oraz rozwijała sieć sprzedaży i obsługi serwisowej.
— Program inwestycyjny będzie finansowany ze środków własnych, przy utrzymaniu stałej polityki dywidendowej, zakładającej coroczną wypłatę dla akcjonariuszy 20-30 proc. zysku netto — dodaje szef Stalproduktu.
W 2006 r. Stalprodukt osiągnął rekordowe wyniki finansowe: 1,31 mld zł przychodów i 273 mln zł zysku