Starbucks szykuje dużą ekspansję w Chinach

Starbucks, amerykańska sieć popularnych kafeterii zamierza do 2021 r. zwiększyć ponad dwukrotnie liczbę swoich placówek w Chinach, donosi Bloomberg. Zdaniem dyrektora generalnego spółki, Howarda Schultza, chiński rynek może stać się dla Starbucksa większy od rodzimego.

W ciągu pięciu lat liczba lokali ma przekroczyć 5 tys. w Chinach Kontynentalnych wobec 2,3 tys. obecnie, wynika z komunikatu opublikowanego przez spółkę z Seattle. Firma generuje obecnie około 13 proc. swoich przychodów w regionie Azji Pacyficznej.

Starbucks
Zobacz więcej

Starbucks

Bloomberg

Ambitny plan Schultza, przegonienia amerykańskiego rynku będzie trudny do realizacji, zważywszy na fakt, że w kraju Starbucks ma aż 12,9 tys. kafeterii. Poważnym atutem Państwa Środka jest wyższa dynamika sprzedaży. W trzecim kwartale sprzedaż w placówkach działających na rynku od przynajmniej 13 miesięcy zwiększyła się o 7 proc. wobec 4-proc. dynamiki w USA. W rejonie Azji Starbucks zaczął też sprzedaż nowej linii napojów herbacianych zaś w przyszłym roku zamierza otworzyć w Chinach dużą palarnię kawy w celu promocji swojej marki.

 Na nowego dyrektora generalnego chińskiego oddziału Starbucks została wybrana  Belinda Wong. Amerykański gigant obecny jest w Państwie Środka od 17 lat i posiada placówki w ponad 100 miastach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Starbucks szykuje dużą ekspansję w Chinach