StarNet Telecom zgarnia galerie

opublikowano: 05-10-2012, 00:00

Outsourcing usług telekomunikacyjnych w końcu się sprawdza. StarNet Telecom w tym roku sięgnie po 29 mln zł przychodów.

Przychody StarNet Telecom, spółki zajmującej się outsourcingiem usług telekomunikacyjnych, co roku rosną o 30 proc.

— Działamy od 2001 r. i na początku trudno było przekonać klientów, że obsługę telekomunikacyjną może zapewnić ktoś inny niż TP — wspomina Piotr Dąbroś, prezes firmy.

Jego zdaniem, dzisiaj mniejszy dostawca z pewnych względów może być bardziej ceniony przez potencjalnych odbiorców niż korporacje.

— Cztery lata temu weszliśmy na rynek centrów handlowych. Sieć telekomunikacyjną dostarczamy już do 50 obiektów, a 60- 70 proc. tych, których budowa zostanie zakończona w przyszłym roku, otworzy się z nami — przekonuje Piotr Dąbroś.

StarNet Telecom współpracuje również z centrami biurowymi, ale centra handlowe to wyjątkowo dobry klient. O ile boom na biurowce osiągnął apogeum w latach 2000-08, o tyle budowa centrów handlowych rośnie od 2006 r. StarNet Telecom wciąż prowadzi rozmowy z kolejnymi deweloperami. Ma pewną przewagę w stosunku do gigantów takich jak Netia czy TP.

— Takie firmy mają ograniczone możliwości dostosowania się do wymagań inwestorów centrów handlowych. My jesteśmy mniejsi, ale bardziej elastyczni. Dostosowujemy działalność do specyfiki naszych klientów — twierdzi Piotr Dąbroś. Jego zdaniem, jednym z przejawów przewagi jest choćby krótki czas reakcji. — Jesteśmy w stanie zdiagnozować problem i dojechać na miejsce w ciągu godziny — mówi prezes StarNet Telecom.

To udogodnienia dla klienta, ale nie darmowe. Cenowo usługi firmy nie różnią się od telekomunikacyjnych gigantów, a nawet są odrobinę droższe. W ub.r. spółka osiągnęła 19 mln zł przychodów, w tym liczy na 26 mln zł. Ma nadzieję dalej rosnąć co roku co najmniej o 30 proc. Jednak każde nowe centrum handlowe czy biurowe to inwestycja średnio rzędu 0,1 mln do 0,5 mln zł. Zaczyna się na etapie budowy, a zwraca po 4-6 latach.

StarNet Telecom w całym obiekcie jest w stanie sprzedać ok. 300 swoich usług. Operator centrum za umożliwienie działalności na jego terenie dostaje stały procent od dochodów. Jaki? To zależy od wielkości centrum handlowego. Obecnie StarNet Telecom rozmawia z największym operatorem centrów handlowych w Polsce, który prowadzi dużą inwestycję.

— Mamy pewną przewagę, bo jako jedyni na rynku chcemy zaoferować aplikację mobilną na smartfony, dzięki której klienci m.in. będą mogli zlokalizować dane sklepy na terenie centrum — chwali się Piotr Dąbroś.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy