Lite e-Commerce to spółka utworzona w październiku ubiegłego roku w grupie Żabka, ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych. Jej głównym zadaniem jest testowanie nowych rozwiązań z obszaru e-grocery na potrzeby Żabki. Skupia się głównie na q-commerce, czyli szybkich zakupach online realizowanych z poziomu aplikacji mobilnej, a dostarczanych do klientów w ekspresowym tempie (nawet kilkunastu minut) z wydzielonych lokalnych magazynów, tzw. dark store’ów. Start-up we współpracy z Żabką w ostatnich wprowadził w tym celu na rynek aplikację Jush. Teraz wychodzi z kolejną propozycją.
Na ulice kilku dzielnic Warszawy wyjeżdżają dostawcy na skuterach z logo Delio. To element testowego projektu sprzedaży online i dostaw zakupów w modelu „same day delivery”. Zakupy dotrą pod drzwi klienta w godzinę od momentu złożenia zamówienia online lub o wskazanej porze.

Usługa Delio jest wolniejsza niż q-commerce, ale ma zapewnić konsumentom dostęp do znacznie szerszego asortymentu. Na początku będzie realizowana w dzielnicach: Ursynów, Mokotów, Wilanów, Śródmieście, Ochota, Wola oraz Praga Południe. Potem, jeśli się sprawdzi - w całej Warszawie.
Lite e-Commerce powstał we współpracy Żabka Future (odpowiada za wyszukiwanie, tworzenie i rozwój biznesów z obszaru nowoczesnego convenience) z zewnętrznymi menedżerami. Spółka stanowi jeden elementów realizacji strategii grupy Żabka w obszarze cyfryzacji usług.