Start-upy zadomowią się w sklepach Carrefoura

aktualizacja: 02-11-2017, 17:42

W sklepie laboratoryjnym Carrefoura testowany będzie inteligentny wózek na zakupy połączony z kasą samoobsługową. Pomysł wykiełkował w inkubatorze sieci - C4 Retail Lab. A firma, podobnie jak reszta branży, wciąż szuka innowacyjnych usprawnień.

W marcu tego roku Carrefour Polska ogłosił nabór nowatorskich projektów technologicznych dla polskiej branży handlowej i zadeklarował, że najciekawsze z nich będą rozwijane w utworzonym wówczas inkubatorze dla start-upów C4 Retail Lab. Teraz firma informowała o pierwszym gotowym do rynkowych testów projekcie – SmartCart.  W laboratoryjnym supermarkecie Carrefour na warszawskiej Białołęce zainstalowane zostaną inteligentne wózki na zakupy połączone z kasą samoobsługową. Rozwiązanie ma ułatwić i skrócić czas robienia zakupów. W trakcie kilkumiesięcznego eksperymentu sprawdzane będą m.in. reakcje i sposób użytkowana wózka przez klientów. Potem rozwiązanie ma szansę na wdrożenie w wybranych sklepach sieci.  

Zobacz więcej

Carrefour Polska w ramach prowadzonej rekrutacji start-upów zakwalifikował SmartCart do programu akceleracji, obejmującego również pomoc w uzyskaniu finansowania projektu. ARC

Jak ujawniają przedstawiciele Carrefoura, firma jest w trakcie przygotowywania wspólnego testu także z platformą Synerise - koncept dotyczy cyfrowego marketingu i rozwoju w obszarze e-commerce. Działanie to jest prowadzone również w ramach inkubatora. A zadaniem C4 Retail Lab jest wyławianie z rynku ciekawych technologii i usług, które mogłyby wesprzeć Carrefour w realizacji omnikanałowej strategii rozwoju.  Rekrutacja do programu jest otwarta, co dwa miesiące prowadzone są tzw. pitche (prezentacje startupowych projektów). Najbliższy odbędzie się 15 listopada. 

Szybsza obsługa

Dodatkowo, we wrześniu 2017 r. Carrefour Polska rozpoczął test usługi „Scan&Go”, która pozwala na skanowanie produktów z użyciem telefonu, z możliwością dokonania płatności m.in. za pomocą portfela elektronicznego od Mastercard – rozwiązanie ma zmniejszyć kolejki w sklepach (choć płatność nadal realizowana jest przy kasie). W pierwszej kolejności koncept został udostępniony w supermarkecie Carrefour na ul. Światowida w Warszawie i w hipermarkecie Carrefour w Galerii Północnej, także w stolicy. 

Firma niedawno zainspirowała się również ideą ekonomii współdzielenia i zaproponowała klientom usługę „SąSiatki”, w ramach której to sami klienci wcielają się w rolę dostawców. Krótko mówiąc, klienci mogą zamawiać zakupy przez internet i dostarczać je sobie nawzajem, w zamian za dostawę otrzymają od Carrefoura np. rabat na następne zakupy. 

Branżowe innowacje

Nowe technologie wywierają duży wpływ na cały sektor handlu detalicznego. Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, mówi wręcz, że „handel poszukuje obecnie nowej tożsamości”.

- Duże sieci handlowe bazują na niskich marżach i, aby jednocześnie zapewnić klientom konkurencyjną cenę, szukają usprawnień na poziomie organizacyjnym i logistycznym. Pomagają im w tym właśnie innowacje, choć większość z nich nie jest widoczna dla klienta gołym okiem, ponieważ dotyczy np. zarządzania dostawami – zaznacza Agnieszka Górnicka.

Obecnie konsumenci – jak dodaje prezes Inquiry – kierują się głównie ceną, jakością produktów oraz... wygodą robienia zakupów (tutaj np. pojawia się miejsce dla innowacji). A konkurencja na rynku jest duża - nowości zaimplementowane w sklepach stanowią również atrakcję, która przyciąga klientów. Z tego powodu sieci handlowe na całym świecie budują wewnętrzne huby startupowe. 

Dodatkowo, zmiany na sektorze wymuszają młode pokolenia konsumentów, które chętnie korzystają z nowinek technologicznych i cyfrowych rozwiązań. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Start-upy zadomowią się w sklepach Carrefoura