Na początku 2005 r. Stena Line rozpocznie przebudowę promu Stena Baltica. Wartość inwestycji to 235 mln koron szwedzkich (111 mln zł).
Zdaniem przedstawicieli Stena Line, liczba przewozów na linii Gdynia-Karlskrona wykazuje coraz większą tendencję wzrostową. W związku z tym, w lutym 2005 r. Stena Line rozpocznie przebudowę i renowację pływającego na tej linii promu Stena Baltica.
— Głównym celem renowacji promu jest zaspokojenie rosnącego popytu na przewozy pasażerskie i frachtowe. Przebudowa obejmie zarówno całkowitą renowację wnętrz na promie przez wprowadzenie nowych koncepcji barów, restauracji oraz kabin. Zwiększona zostanie również zdolność ładunkowa jednostki. Poza tym zostaną zbudowane nowe rampy w Karlskronie i w Gdyni, co pozwoli na szybszy załadunek i rozładunek — mówi Hakan Dahlquist, szef linii Gdynia-Karlskrona.
Koszt przebudowy może sięgnąć 235 mln koron szwedzkich (111 mln zł). To największa dotychczasowa inwestycja koncernu Stena Line w renowację promu. Razem z nową jednostką Stena Nordica, wprowadzoną na linię w maju 2004 r., inwestycje sięgną 650 milionów koron szwedzkich (308 mln zł) w ciągu jednego roku.
Wzrost przewozów na linii Gdynia-Karlskrona w tym roku osiągnął poziom 6 proc. dla pasażerów, 13 proc. dla samochodów osobowych i 36 proc. dla frachtu.