Szczeciński armator od lat współpracuje z Azotami. Niebawem również drugi masowiec — Thopaz zostanie pomalowany w barwy tarnowskiej spółki. Obie jednostki będą przewozić nawozy produkowane przez zakłady należące do Grupy Azoty do portów morza Bałtyckiego i Północnego, głównie do Anglii, ale także Francji i Niemiec.

— Grupa Azoty jest dla nas jednym z najważniejszych partnerów — podkreśla Arkadiusz Wójcik, prezes i współwłaściciel spółki Unibaltic. Szczecińska firma istnieje od 2003 r. i ma dziesięć statków (osiem chemikaliowców oraz dwa masowce). Firma zajmuje się morskim transportem produktów płynnych i masowych między portami europejskimi. Azoty to producent chemikaliów, od nawozów azotowych, wieloskładnikowych i fosforowych i tworzyw konstrukcyjnych po alkohole, plastyfikatory i pigmenty. Grupa coraz większą wagę przykłada do transportu morskiego.Wraz z ekspansją zagraniczną rośnie jego logistyczne znaczenie. Chemikalia i nawozy należą do towarów, które w dużych ilościach muszą być transportowane do odbiorców zlokalizowanych w różnych zakątkach świata, a transport morski stanowi w tym przypadku doskonałe rozwiązanie. © Ⓟ