Sto milionów dolarów na reklamy RPA

PAP
opublikowano: 2010-07-06 08:02

Sto milionów dolarów wydali organizatorzy piłkarskich mistrzostw świata na reklamy promujące RPA. Szacunkowo dotarły one do prawie dwóch miliardów odbiorców.

"Opłaciło się, bo zaciekawiliśmy Afryką rzeszę ludzi" - uważa minister turystyki RPA Marthinus van Schalkwyk. Podkreślił jednocześnie, że wiele dobrego wniosły także przychylne i w pozytywnym tonie pisane sprawozdania obecnych na mundialu dziennikarzy.

"Nie wierzyłem w to, że w tak dobrym świetle będą przedstawiać nas zagraniczne media. To bardzo miłe zaskoczenie" - powiedział.

W tym roku RPA cieszyła się znacznym wzrostem popularności wśród przyjezdnych. W pierwszym kwartale kraj odwiedziło 1,9 mln turystów - to ponad 21 procent więcej niż przed rokiem.

"Mistrzostwa świata to jedna z najlepszych kampanii reklamowych w historii naszego kraju" - dodał van Schalkwyk.