Superauto może mieć każdy

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2014-06-04 00:00

W grze wszystko jest możliwe, więc producenci samochodów zaczęli chętnie korzystać z tego dobrodziejstwa

Szerokie nadkola i duży spojler ujawniają, że samochód skrywa pod maską pokaźne stado koni mechanicznych. Hybrydowe superauto ma skrzynię biegów z ośmioma przełożeniami. Mitsubishi concept XR-PHEV evolution vision zachwyca stylistyką od pierwszego spojrzenia. Chcesz mieć takie auto? Nic trudnego, bo dostępne jest dla milionów. Koncern Mitsubishi pokazał prototyp, który istnieje... tylko w grze komputerowej „Gran Turismo 6”. Choć auto jest tylko wirtualną „zabawką” z gry, to Japończycy zaprojektowali ten samochód, stosując taki sam proces jak w przypadku prawdziwych pojazdów używanych w motorsporcie. Wydaje się to dziwne, ale Mitsubishi nie jest jedyną firmą, która decyduje się na taki ruch. W zeszłym tygodniu podczas słynnej imprezy tuningowej nad jeziorem Wörthersee w Austrii koncern Volkswagen zaprezentował model, który przeniósł do realu prosto z wirtualnego świata. Volkswagen GTI roadster bazuje na pojeździe dostępnym w grze „Gran Turismo 6”. Samochód ma pod maską silnik TSI o pojemności 3 l i mocy ponad 500 KM. Prototyp przyspiesza „do setki” w 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ponad 300 km/h.

BAW SIĘ Z NAMI: Szybkie mitsubishi i volkswageny w „Gran Turismo”. Za kierownicą luksusowego mercedesa Super Mario. A do jakiego auta mógłby wsiąść polski Wiedźmin? W sondzie na moto.pb.pl przygotowaliśmy kilka propozycji. Głosujcie. Fot. ARC
BAW SIĘ Z NAMI: Szybkie mitsubishi i volkswageny w „Gran Turismo”. Za kierownicą luksusowego mercedesa Super Mario. A do jakiego auta mógłby wsiąść polski Wiedźmin? W sondzie na moto.pb.pl przygotowaliśmy kilka propozycji. Głosujcie. Fot. ARC
None
None

Auto wygląda niesamowicie, ale niestety raczej nie doczekamy się jego wersji produkcyjnej. Niemcy nakręcili jednak filmik promocyjny, zrobili wokół projektu sporo szumu, przyciągnęli fanów gier komputerowych i szybkich samochodów. Zakładany efekt marketingowy został więc osiągnięty. Na pocieszenie fanom pozostaje model wirtualny, który w grze będzie do połowy czerwca oferowany za darmo. Nie tylko Volkswagen i Mitsubishi zacierają granice między komputerową fikcją a rzeczywistością. Mercedes-Benz, jeden z liderów globalnego rynku luksusowych aut, zatrudnił w Japonii słynnego hydraulika z wąsami. Chodzi oczywiście o Super Mario, postać z popularnej gry „Nintendo”. Od momentu debiutu w połowie lat 80. Super Mario stał się już symbolem, a teraz dzieli się swoją sławą z Mercedesem. Niemcy wykorzystali postać w reklamie promującej na rynku japońskim model GLA, Akcja marketingowa zbiega się w czasie z wydaniem gry „Mario Kart 8”, w której gracze będą mogli po raz pierwszy korzystać z pojazdu stylizowanego na mercedesa. Yusuke Tsunoda, analityk Tokai Tokyo Securities, powiedział, że współpraca z Mercedesem może pomóc Nintendo w promowaniu nowej gry.