Supernova Fund inwestuje na Ukrainie

GN
opublikowano: 25-11-2010, 00:00

Za 4 mln zł fundusz kupił 15 proc. w lokalizatorze internetowym i 20 proc. w agencji marketingowej.

Za 4 mln zł fundusz kupił 15 proc. w lokalizatorze internetowym i 20 proc. w agencji marketingowej.

Supernova Fund, fundusz założony przez Macieja Zientarę i Wojciecha Grzybowskiego, wybrał się na Wschód. Na zakup udziałów w dwóch ukraińskich spółkach wydał 4 mln zł. Kupił 15 proc. w Mapia.ua, interaktywnym lokalizatorze, który ma 2,5 mln odsłon miesięcznie, mapy 42 miast i katalog 400 tys. firm. Drugi nabytek to 20 proc. Escape Mouse Interactive Media, interaktywnej agencji marketingowej, która w 2009 r. wypracowała 0,5 mln zł zysku netto.

— Ukraina jest jednym z najbardziej perspektywicznych rynków, jeśli chodzi o sektor technologiczny. W związku z liczbą mieszkańców, a także zmianami gospodarczymi, jakie tam zachodzą, rynek ma olbrzymi potencjał rozwoju. Będziemy szukać okazji do kolejnych transakcji — mówi Łukasz Kręski, wiceprezes Supernova Fund.

Do Supernovy dołączył Adam Wojacki, założyciel funduszu Vivex, który jest akcjonariuszem kupionych spółek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu