Suplementy Sunday wchodzą na polski rynek

Danuta Hernik
opublikowano: 2025-12-14 20:00

Zaczęło się od garażowej firmy w Berlinie, skupionej na produkcji suplementów, głównym była witamina D3 K2, bez żadnych dodatków, czysty skład. Koncepcja Tru Clean Label – tak zostało do dziś.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

2. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE - SUNDAY NATURAL

Spółka Sunday Natural Products powstała w 2013 r. Wkrótce rozpoczęła współpracę z fabryką Exim Pharma w Węgrowie koło Warszawy. Fabryka podjęła produkcję suplementów dla Sunday i po kilku latach wzrostu produkcji została w 2024 r. kupiona przez niemieckiego producenta. Druga spółka w Polsce, Sunday Natural International w Gorzowie, zarejestrowana w 2020 r., służy magazynowaniu i wysyłce produktów Sunday do klientów. Tak się zaczęła obecność Sunday w Polsce.

W 2023 r. 55 proc. udziałów w Sunday Natural Products nabył fundusz CVC, mający w portfolio m.in. Żabkę czy Comarch, ale też spółki z sektora suplementów i farmacji. Kapitał przeznaczono na rozwój i ekspansję. Kierunkiem jest głównie rynek polski.

Sunday Natural Products z powodzeniem sprzedaje swoje produkty na rynki europejskie, głównie to Niemcy, Austria, Szwajcaria, Francja.

– W Polsce biznes ruszył w czerwcu zeszłego roku. To wciąż bardzo ograniczona liczba produktów ze względu na procesy rejestracji w Polsce – mówi Igor Matus, Chef Operation Officer Sunday Natural Products, członek zarządu Sunday Natural International.

Sunday wysyła rocznie około 6 mln paczek z zamówieniami. To daje blisko 20 mln sztuk produktów rocznie.

– Ponad 80 proc. produktów Sunday powstaje właśnie w Exim Pharm. Fabryka będzie znacznie rozbudowana. Również gorzowski magazyn planujemy rozbudowywać w perspektywie kolejnych dwóch lat – dodaje Igor Matus.

Firma przewiduje podwojenie produkcji w ciągu dwóch lat.

– Jeśli chodzi o cały model biznesowy, to stawiamy przede wszystkim na jakość, nie tylko czysty skład produktu, ale też opakowania. W drugiej kolejności podejmujemy działania marketingowe – produkt jest polecany. Współpracujemy z influencerami zdrowego żywienia. Ale to, co nas wyróżnia to współpraca z terapeutami i lekarzami. Ta społeczność rekomenduje nasze produkty, ale z nią też je rozwijamy. Stąd duży udział w naszym portfolio produktów ukierunkowanych na nietypowe schorzenia – opisuje Igor Matus.

True Clean Label oznacza najwyższą czystość naturalnych produktów; bez jakichkolwiek dodatków, pestycydów, jeśli chodzi o rośliny.

– Główna kategoria to witaminy i minerały, w większości pochodzenia naturalnego oraz tłuszcze omega, czyli wszystko, co jest pochodną omega, pochodzenia roślinnego, z alg. Dalej ekstrakty z roślin, adaptogeny i probiotyki. Posiadamy w swoim portfolio bardzo mocno rosnącą kategorię Sportline, czyli wszelkiego rodzaju białka, izolaty, koncentraty białkowe – wymienia Igor Matus.

– Trzy pozostałe kategorie produktów to herbaty, aromaterapia i kosmetyki – podsumowuje.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface

Partner strategiczny

Alior

Partnerzy

GPW Orlen Targi Kielce