SUV LYNK & CO wjeżdża do Europy

Napędzany pieniędzmi chińskiego miliardera producent aut potwierdził europejską ekspansję.

 Pierwszy punkt sprzedaży zostanie otwarty w Holandii Lynk & Co ogłosił plany dotyczące wejścia do Europy w trzech miastach. W Gandawie potwierdził rozpoczęcie produkcji swoich aut od 2019 r. w zakładach należących do Volvo, na tej samej linii produkcyjnej co obsypany ostatnio nagrodami mały SUV volvo XC40. W szwedzkim Göteborgu, gdzie mieści się siedziba Volvo, przedstawił szczegóły europejskiej ekspansji, natomiast w Amsterdamie zorganizował imprezę w klubowo- -miejskim stylu, podczas której odsłonięto najnowsze dziecko Lynk & Co — model 02. Nowy SUV bierze na celownik klientów jeżdżących głównie po mieście, ale ceniących stylistykę aut z tego segmentu. Lynk & Co 02 jest jednak samochodem sportowo-użytkowym z naciskiem na to pierwsze słowo, czyli sportową stylistykę.

INTERNET I RODOWÓD: Sprzedaż modelu lynk & co 01 ruszyła w internecie w listopadzie. Klienci w Chinach zarezerwowali pierwszą pulę 6 tys. egzemplarzy w nieco ponad dwie minuty. Firma podkreśla swój szwedzki i europejski rodowód, co będzie łatwiejsze dzięki przygotowywanej ekspansji i pokazanemu w Amsterdamie SUV-owi 02.
Zobacz więcej

INTERNET I RODOWÓD: Sprzedaż modelu lynk & co 01 ruszyła w internecie w listopadzie. Klienci w Chinach zarezerwowali pierwszą pulę 6 tys. egzemplarzy w nieco ponad dwie minuty. Firma podkreśla swój szwedzki i europejski rodowód, co będzie łatwiejsze dzięki przygotowywanej ekspansji i pokazanemu w Amsterdamie SUV-owi 02. Fot. ARC

To auto dla młodych użytkowników, które może odciągnąć klientów od audi Q2, mercedesa GLA lub volvo XC40. Amsterdam nie został wybrany na premierę nowego modelu przypadkowo. To w stolicy Holandii zostanie otwarty pierwszy punkt sprzedaży marki w Europie. Kolejne na liście są Barcelona, Berlin, Bruksela i Londyn. Sklepy powstaną w centralnych punktach miast, w popularnych miejscach, gdzie butiki mają też znane marki odzieżowe. Fizyczne sklepy wspierane będą przez platformę internetową, która ma być głównym adresem dla przyszłych klientów. Lynk & Co jest marką z chińskimi korzeniami, choć firma, gdzie tylko może, wstawia przy swojej nazwie słowo „global”. Nowy producent jest własnościąchińskich koncernów Zhejiang Geely Holding, Geely Auto i szwedzkiego Volvo, które zresztą też należy do Zhejiang Geely Holding. Wszystko zostało więc w rodzinie, dzięki czemu SUV-y lynka zbudowane zostały na platformie volvo i pełnymi garściami korzystają ze szwedzkiej technologii.

Wszystkie ślady prowadzą do Li Shufu, chińskiego miliardera, któremu kilka lat temu zamarzyło się wkroczyć z Geely do pierwszej ligi światowych producentów aut. Przejął i uzdrowił Volvo, a później dodał do swojej stajni m.in. producenta sportowych aut Lotus. Niedawno zakupił także w serii głośnych transakcji pakiet akcji Daimlera. Na początku z taśm produkcyjnych w Gandawie będzie wyjeżdżał model 01, który już w listopadzie poprzedniego roku zadebiutował w Chinach. Rok później Lynk & co uruchomi produkcję miejskiego 02. Lynk & Co 01 jest autem z napędem hybrydowym — silnik elektryczny wspiera benzynową jednostkę o pojemności 1,5 litra. Tym, co ma wyróżniać auta Lynk & Co, jest połączenie z internetem. Do samochodu dołączony jest cyfrowy kluczyk i aplikacja umożliwiająca wypożyczenie go, gdy nie jest akurat potrzebny właścicielowi. System będzie czymś w rodzaju Airbnb dla samochodów, czyli serwisu, który umożliwia właścicielom mieszkań i domów ich wynajem w łatwy sposób. Chińczycy uznali, że tak samo może być z samochodami.

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / SUV LYNK & CO wjeżdża do Europy