Suzuki across jest pierwszym owocem współpracy dwóch japońskich koncernów. Toyota dostarczy Suzuki m.in. system hybrydowy i pomoże na rynku europejskim, a Suzuki odwdzięczy się pomocą w Indiach. Jest też polski wątek, bo produkcję silników Suzuki do pojazdów kompaktowych, z których skorzysta również Toyota, zdecydowano się ulokować w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland.
„Autocar” informuje, że across bazuje na RAV4 w nowej wersji plug-in hybrid, więc ma pod maską 2,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 173 KM, wspierany przez parę silników elektrycznych. W sumie do dyspozycji ma być ponad 300 KM. Korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, auto może pokonać do 65 km. Across jest podobny do RAV4, ale różni się przodem.
Suzuki przeprojektowało reflektory, wloty powietrza i atrapę chłodnicy. We wnętrzu zmiany są subtelniejsze. Według wcześniejszych zapowiedzi Suzuki przygotuje na rynek europejski jeszcze jeden model bazujący na platformie Toyoty. Chodzi o corollę w wersji kombi. Suzuki oferuje w Polsce mniejsze SUV-y. Cennik SX4 S-crossa zaczyna się od 67,9 tys. zł, a vitary od 64,9 tys. zł.
Oba modele są dostępne w wersjach z napędem hybrydowym, ale kosztują wtedy o około 10 tys. zł więcej. W katalogu jest też mała terenówka jimmy za 77,8 tys. zł w podstawowej wersji.