Świat należy do pasjonatów

Materiał partnera strony
24-03-2015, 00:00

KOMENTARZ PARTNERA

PIOTR MUSZYŃSKI

wiceprezes Orange Polska ds. Operacyjnych

W telekomunikacji przez dziesiątki lat dominował jeden model technologiczny — kabel miedziany do rozmów głosowych. Internet sprawił, że potrzebujemy sieci do czegoś zupełnie innego. Innowacyjność jest naszym obowiązkiem i jedyną drogą do spełnienia oczekiwań klientów. Rozbudowujemy sieć radiową, LTE, budujemy światłowody. Z konserwatywnego sektora gospodarki staliśmy się jednym z najbardziej dynamicznych. O kierunkach rozwoju w coraz większym stopniu decydują nasi klienci. W polskim Orange Labs mamy ponad 200 inżynierów, pracujących w modelu otwartych innowacji — w symbiozie z dostawcami, rynkiem, klientami i z całym otoczeniem.

Skąd czerpać innowacje? Niemal zewsząd. W Orange Polska zachęcamy pracowników do zgłaszania nowych rozwiązań. Oceniamy je i wyłaniamy te najlepsze. Na podobnych zasadach na poziomie międzynarodowym działa International Ideas Festival. Aktywnie angażujemy się też we współpracę ze start-upami.

Stworzyliśmy Orange Fab — konkurs, w którym wraz z naukowcami i przedstawicielami venture capital oceniamy ich produkty (ponad 200 w dwóch edycjach konkursu), a najlepszym oferujemy wsparcie i możliwość rozwoju. Z kolei Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI) prowadzimy wspólnie z samorządami Warszawy, Gdańska i Wrocławia. Stworzyliśmy z Cisco ekosystem, w którym uczestnicy budują aplikacje na bazie danych udostępnionych przez miasta. Powstają produkty usprawniające życie w zakresie komunikacji, kontaktów z urzędami etc. Kopalnią pomysłów jest też program Imagine with Orange. Raz na kwartał rusza kampania poświęcona zagadnieniom z takich obszarów, jak e-zdrowie, rozrywka, zakupy etc. Zgłaszane pomysły są widoczne na platformie http://imagine.orange.pl, gdzie każdy może je skomentować, wzbogacić i oddać na nie swój głos. To społeczność wybiera najlepszych, którzy biorą udział w warsztatach z zespołem Innowacji Orange. Ich pomysły mogą dać początek start-upom, które wspieramy.

Na działania R&D co roku przeznaczamy w Orange Polska ponad 50 mln zł. Ale nie kwoty są tu najważniejsze, tylko długofalowe programy społeczne, oparte na dobrej diagnozie. Wspieramy twórczy potencjał, pomagamy realizować świetne pomysły, które ułatwiają życie i aktywizują lokalne społeczności.

Innowacyjność jest oparta na trzech filarach. Pierwszy to dostęp. Internet daje nieograniczoną możliwość dostępu do wiedzy i bycia online. Drugi to specjalizacja — tematyczne sieci społecznościowe jednoczące ludzi, budujące relacje i zaufanie. I wreszcie trzeci filar — technologiczny, który daje możliwość tworzenia rozwiązań „na miarę”. Oczywiście na innowacjach można zarobić. Pojawiają się więc specjalistyczne książki, szkolenia etc., ale jestem przekonany, że świat będzie należał do pasjonatów. Liczy się pasja i otwartość na nowe doświadczenia. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera strony

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Świat należy do pasjonatów