Symbole najwyższych standardów

opublikowano: 13-03-2019, 22:00

Wyniki prestiżowego rankingu Giełdowa Spółka Roku wskazują firmy, których kultura korporacyjna stoi na najwyższym poziomie.

MAREK DIETL, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie

Nagrodzone spółki nie poprzestają na tradycyjnych formach budowy solidnych relacji inwestorskich, ale — zgodnie z duchem czasu — dbają o dobrą komunikację z interesariuszami każdego dnia, przez całą dobę.

GPW po raz kolejny jest partnerem corocznego wydarzenia, organizowanego przez „Puls Biznesu” — Giełdowej Spółki Roku. Na Giełdzie wierzymy, że podobne rankingi działają na spółki motywująco i przyczyniają się do podnoszenia standardów w kontaktach z inwestorami. Wyróżnione firmy są najlepszymi ambasadorami GPW, a ich osiągnięcia zdobyte ciężką, wieloletnią pracą, budują zaufanie nie tylko do nich, lecz także do całego rynku kapitałowego. GPW, sama będąc spółką publiczną, również podejmuje trud budowy dobrych, solidnych relacji inwestorskich, zgodnie z maksymą „Verba docent, exempla trahunt” („słowa uczą, przykłady kształcą”).

W czołówce rankingu dotyczącego relacji z inwestorami znajduje się firma deweloperska, operator telewizji satelitarnej, koncern naftowy, bank czy sieć handlu spożywczego. Spółki te działają w różnych segmentach rynku, ale wszystkie są symbolami najwyższych standardów w szczególnej kategorii, jaką są investor relations (IR). W XXI w., w którym tak widoczny jest rozwój pod względem technologicznym, aby dobrze komunikować się z rynkiem, należy dbać o interesariuszy przez 365 dni w roku. Trzeba cały czas się starać, być dostępnym, rzetelnie informować, komunikować się za pomocą coraz to nowszych technologii. Percepcję wśród inwestorów buduje się latami, ale w dobie mediów społecznościowych można też ją bardzo szybko utracić. Social media są bowiem skutecznym narzędziem, ale tworzą też dodatkowe ryzyka komunikacyjne.

Można więc zaryzykować tezę, że dzisiejszy IR to właściwie nie praca, lecz służba 24 godziny na dobę. Kwestie niefinansowe zyskują bowiem coraz większy, realny i mierzalny wpływ na działalność przedsiębiorstw i długoterminowe budowanie ich wartości. Firmy, które to rozumieją, wygrywają. Życzę wyróżnionym przedsiębiorstwom wytrwałości w kolejnych latach, aby te solidnie zbudowane fundamenty relacji pozwoliły na wypracowanie jeszcze lepszych wyników i przyniosły im wiele sukcesów. © Ⓟ

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane