Symbole najwyższych standardów

opublikowano: 13-03-2019, 22:00

Wyniki prestiżowego rankingu Giełdowa Spółka Roku wskazują firmy, których kultura korporacyjna stoi na najwyższym poziomie.

MAREK DIETL, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie

Nagrodzone spółki nie poprzestają na tradycyjnych formach budowy solidnych relacji inwestorskich, ale — zgodnie z duchem czasu — dbają o dobrą komunikację z interesariuszami każdego dnia, przez całą dobę.

GPW po raz kolejny jest partnerem corocznego wydarzenia, organizowanego przez „Puls Biznesu” — Giełdowej Spółki Roku. Na Giełdzie wierzymy, że podobne rankingi działają na spółki motywująco i przyczyniają się do podnoszenia standardów w kontaktach z inwestorami. Wyróżnione firmy są najlepszymi ambasadorami GPW, a ich osiągnięcia zdobyte ciężką, wieloletnią pracą, budują zaufanie nie tylko do nich, lecz także do całego rynku kapitałowego. GPW, sama będąc spółką publiczną, również podejmuje trud budowy dobrych, solidnych relacji inwestorskich, zgodnie z maksymą „Verba docent, exempla trahunt” („słowa uczą, przykłady kształcą”).

W czołówce rankingu dotyczącego relacji z inwestorami znajduje się firma deweloperska, operator telewizji satelitarnej, koncern naftowy, bank czy sieć handlu spożywczego. Spółki te działają w różnych segmentach rynku, ale wszystkie są symbolami najwyższych standardów w szczególnej kategorii, jaką są investor relations (IR). W XXI w., w którym tak widoczny jest rozwój pod względem technologicznym, aby dobrze komunikować się z rynkiem, należy dbać o interesariuszy przez 365 dni w roku. Trzeba cały czas się starać, być dostępnym, rzetelnie informować, komunikować się za pomocą coraz to nowszych technologii. Percepcję wśród inwestorów buduje się latami, ale w dobie mediów społecznościowych można też ją bardzo szybko utracić. Social media są bowiem skutecznym narzędziem, ale tworzą też dodatkowe ryzyka komunikacyjne.

Można więc zaryzykować tezę, że dzisiejszy IR to właściwie nie praca, lecz służba 24 godziny na dobę. Kwestie niefinansowe zyskują bowiem coraz większy, realny i mierzalny wpływ na działalność przedsiębiorstw i długoterminowe budowanie ich wartości. Firmy, które to rozumieją, wygrywają. Życzę wyróżnionym przedsiębiorstwom wytrwałości w kolejnych latach, aby te solidnie zbudowane fundamenty relacji pozwoliły na wypracowanie jeszcze lepszych wyników i przyniosły im wiele sukcesów. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu