Synerise urosła trzykrotnie

opublikowano: 25-11-2018, 22:00

Polska spółka z globalnymi aspiracjami wyda 35 mln zł na R&D. Przeznaczy też miliony na kształcenie dzieci w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Synerise, którą EY zaliczył do grona 30 najbardziej innowacyjnych spółek technologicznych na świecie, ma rekordowy rok. W ciągu 11 miesięcy spółka, tworząca m.in. biznesowe rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, trzykrotnie zwiększyła liczbę klientów — o 100 firm więcej na co dzień korzysta z jej platformy, umożliwiającej m.in. monitorowanie interakcji z klientami. Od połowy 2017 r. trzykrotnie wzrosło też zatrudnienie — z 50 do 150 osób. Firma nadal szuka pracowników, m.in. praktykówdata science. Ma dwa biura w Polsce, w Krakowie i Warszawie, a w tym roku otworzyła placówki w USA i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ramach ekspansji zagranicznej celuje w obie Ameryki, kraje Bliskiego Wschodu i azjatyckie tygrysy, m.in. Malezję i Singapur. Chce stać się firma globalną i bez kompleksów rzuca rękawicę największym graczom.

— Walczymy z takimi gigantami jak Oracle, IBM, SAP, SalesForce czy Adobe — mówi dyrektor Eugeniusz Licznarowski, odpowiedzialny za rozwój biznesu Synerise.

W globalnej ekspansji Synerise ma pomóc rozwój programu partnerskiego. Obecnie firma strategicznie współpracuje m.in. z EY, Microsoftem, Bain & Company i Integrated Solutions, nadal też rekrutuje partnerów w wielu krajach.

Wśród jej aktywnych klientów są m.in. Orange, Carrefour, Żabka, Raiffeisen Bank, Oriflame, Škoda Auto i KRUK. W planach rozwojowych Synerise na lata 2019-20 są inwestycje i poszerzanie kompetencji w zakresie systemów inteligentnych, ze szczególnym naciskiem na wdrożenia. Firma rozwija rozwiązania do przetwarzania dużej ilości danych, w tym własny silnik baz danych (in-memory). Do końca 2019 r. na R&D planuje przeznaczyć 35 mln zł. Wspólnie z klientami i partnerami postanowiła też stworzyć program kształcenia z zakresu sztucznej inteligencji. Zamierza finansować dodatkowe zajęcia (minimum 10 godzin miesięcznie) w 1500 instytucjach, dzięki którym uczniowie mocniej zainteresują się nowymi technologiami, a nauczyciele — rozwojem kompetencji. Z programem

kształcenia spółka planuje dotrzeć do najodleglejszych zakątków kraju.

— Chcemy aktywizować zarówno nauczycieli takich dyscyplin jak matematyka, fizyka czy informatyka, jak i najmłodszych uczniów — mówi Jarosław Królewski, prezes i akcjonariusz Synerise.

Na program firma przeznaczy kilka milionów złotych. Instytucje, które wezmą w nim udział, otrzymają dostęp do szerokiej bazy wiedzy, chmury obliczeniowej i kursów online, a także dotację celową na uruchomienie dodatkowych klas. Partnerami głównymi programu są Microsoft i EY Polska. Planowane są kolejne projekty — dwa zostaną ogłoszone wkrótce.

— Jeszcze w tym roku zainwestujemy w trzy ambitne inicjatywy z zakresu sztucznej inteligencji — deklaruje prezes.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Synerise urosła trzykrotnie