System obniża wydatki na flotę

Marta Walczak
opublikowano: 04-01-2010, 17:24

Systemy wspierające zarządzanie pojazdami pozwalają małym i średnim firmom poprawić wyniki.

W dobie rosnących cen paliwa firmy szukają rozwiązań, które pozwolą zmniejszyć koszty utrzymania floty. Często wybieranym sposobem jest wprowadzenie systemu do zarządzania flotą. Umożliwia on dokładną analizę wydatków, a także efektywne wykorzystanie pojazdów w firmie.
- Osoby zarządzające flotą mają nad wszystkim pełną kontrolę dzięki otrzymywanym raportom dotyczącym pracy poszczególnych aut - mówi Robert Rozesłaniec, prezes AutoGuard.

Objęcie floty stałym monitoringiem wiąże się również z poprawą bezpieczeństwa kierowcy.
Objęcie floty stałym monitoringiem wiąże się również z poprawą bezpieczeństwa kierowcy.
None
None

Oszczędności

Koszt wprowadzenia i używania systemu w firmie dysponującej 50 pojazdami wynosi około 100 tys. zł. Natomiast suma oszczędności związanych jedynie z paliwem i amortyzacją może w ciągu dwóch lat przekroczyć 155 tys. zł. System do zarządzania pojazdami jeszcze lepiej sprawdza się w przypadku samochodów ciężarowych. Firmy transportowe dysponujące 50 pojazdami mogą oszczędzić nawet 1,6 mln zł w ciągu roku. Zmniejsza się bowiem czas pracy kierowców, wydatki na ubezpieczenia i zużycie paliwa, które stanowi około 40 proc. kosztów przewozu. Dzięki systemowi można je ograniczyć o 15 do nawet 40 proc. Dodatkową korzyścią ze stosowania systemu jest lepsze planowanie trasy przejazdu, za czym idzie krótszy czasu pracy kierowców. Dzięki temu można zaoszczędzić około 13 proc. na ich pensjach i około 3 proc. na kosztach dostępu do infrastruktury i innych opłatach drogowych.
Objęcie floty stałym monitoringiem wiąże się również z poprawą bezpieczeństwa kierowcy i przewożonego ładunku, a także możliwością negocjowania wyższych zniżek na ubezpieczenie aut.

Pod obstrzałem
- Monitoring dokładnie pokazuje, co działo się z autem w każdej minucie każdego dnia. Dzięki niemu możemy dokładnie śledzić przejechaną trasę, długość przejazdów i postojów, ilość tankowań i ubytków paliwa, a także skoki temperatury auta i średnie prędkości. Wiemy, jak bardzo eksploatowany jest samochód i o której pracownik zaczyna i kończy pracę, ile czasu spędza u klienta, a ile poświęca na dojazdy - twierdzi Małgorzata Dudzik z firmy ANB, korzystającej z systemów do zarządzania flotą.

40%

Nawet o tyle można zredukować koszty paliwa do firmowych aut dzięki systemowi do zarządzania flotą.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Walczak

Polecane