System powinien być przyjazny

Karol Wieczorek, Tadeusz Markiewicz
opublikowano: 1998-10-12 00:00

System powinien być przyjazny

Praktycy o produktach

Systemy kadrowo-płacowe, zdaniem użytko-wników, powinny rosnąć razem z firmą i pozwalać na odpowiednie rozszerzenia ułatwiające pracę. Generalnie są coraz lepsze, ale i coraz bardziej skomplikowane.

Adam Opaliński, dyrektor departamentu personalnego Danfoss

- Wcześniej korzystaliśmy z kilku programów. Teraz w ramach korporacji wprowadzamy program SAP R/3, który również posiada aplikacje do administrowania kadrami. W naszym przypadku można to nazwać z grubsza — rewolucją. Chcielibyśmy, by za rok o tej samej porze już wszystko było zapięte na ostatni guzik.

Grażyna Wojciechowska, departament kadr Kredyt Bank PBI

- W tej chwili funkcjonują w naszym banku dwa programy. Starszy jest za mały na nasze potrzeby, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowego rozwiązania. Nie chcę ujawniać jego nazwy, by nikomu nie robić dodatkowej reklamy. Jest to jedna z bardziej popularnych na rynku aplikacji. Obejmuje szeroki zakres spraw związanych z administrowaniem pracownikami. Znajdują się w nim dane osobowe o zatrudnionych, tworzone są listy wynagrodzeń czy prowadzone rozliczenia z urzędami skarbowymi i ZUS. Istnieje też możliwość przygotowania wewnętrznych sprawozdań bankowych.

Używałam już kilku programów do zarządzania personelem. Generalna refleksja jest taka, że każdy nowy daje coraz większe możliwości, jednak każda następna wersja jest coraz bardziej skomplikowana i trudniejsza do nauki.

Izabela Łotoszyńska, dział personalny firmy Bayer

- Od kilku lat korzystamy z oprogramowania kadrowo-płacowego firmy MacroSoft. Takie programy są niezbędne w funkcjonowaniu firmy, szczególnie zatrudniającej kilkanaście lub kilkadziesiąt osób.

Niestety, każda większa modyfikacja wymaga od nas, użytkowników, żmudnej nauki, ale dzięki temu system wykona za nas najmniej twórczą pracę.

Jacek Mendelak, dyrektor firmy Kowary Personel

- Używamy programu kadry-płace wrocławskiej firmy Teta. Obejmuje on takie aspekty, jak ewidencja kadrowo-płacowa, rejestracja godzin pracy, chorobowe, urlopy, sprawy skarbowe czy funkcjonowanie kasy zapomogowo-pożyczkowej. Naszym zdaniem, jest on przyjazny użytkownikowi. Zresztą pracownicy zostali przeszkoleni przez producenta tak, aby system nie sprawiał im kłopotu. Czasami w użytkowaniu pojawia się pewien problem. Gdy chcemy dokonać selekcji pracowników według jakiegoś kryterium, to niekiedy program przestaje funkcjonować.