Szczecińska Gazela rośnie dzięki IT

opublikowano: 17-03-2016, 22:00

Dzięki innowacjom, modernizacji maszyn i informatycznym wdrożeniom Selfy GE skutecznie broni się przed zachodnią konkurencją.

Gdy z powodu niepewnej sytuacji gospodarczej wiele firm zamrażało inwestycje, szczeciński producent elementów grzejnych i modułów fotowoltaicznych poszedł inną drogą. W latach 2005-10 zmodernizował park maszynowy, halę produkcyjną i nie żałował pieniędzy na nowe maszyny i urządzenia. Zdecydował się też na zakup oprogramowania. Dziś wśród menedżerów Selfy GE, zatrudniającej ponad 150 osób, panuje przekonanie, że nie udałoby się im zapewnić wysokiej jakości produkcji i obsługi, gdyby nie innowacje z dziedziny automatyzacji i IT.

— Kierujemy się przekonaniem, że bez inwestycji nie ma rozwoju. Jakość kosztuje, ale przynosi duże korzyści — wskazuje Michał Redliński, dyrektor techniczno-produkcyjny zakładu fotowoltaiki Selfa GE. Przychody netto Selfy GE zwiększyły się o prawie 39 proc. rok do roku, a wzrost w ostatnich trzech latach sięgnął 131 proc. Między innymi to sprawiło, że zachodniopomorska spółka znalazła się w gronie Gazel Biznesu, najszybciej rozwijających się małych i średnich firm w Polsce (ranking organizuje redakcja „PB”). Innowacje pozwalają na dostarczanie w formule just in time (na czas) materiałów do produkcji modułów fotowoltaicznych.

— Część materiałów ma tak krótki termin przydatności do użycia, że ich magazynowanie mija się z celem. System IT daje stałą kontrolę nad kosztami. Nie monitorujemy ich ręcznie, nie wprowadzany cen materiałów. Wszystko wyliczane jest automatycznie — wyjaśnia Michał Redliński. System, o którym mówi, to Impuls EVO — rozwiązanie firmy BPSC ułatwia gospodarkę materiałową i daje bezpośredni dostęp do informacji na temat rentowności produkcji poszczególnych elementów grzewczych (moduł analiz i raportowania). Ale nie tylko. Pomaga również w zarządzaniu finansami, środkami trwałymi, relacjami z klientami oraz kadrami i płacami.

— Cyfrowe kompetencje użytkowników i administratora systemu firmy Selfa osiągnęły poziom, który pozwala na pełną samodzielność obejmującą raportowanie, tworzenie raportów czy własnych zestawień — podkreśla Zbigniew Kowala z firmy Komputronik API (partner BPSC). Narzędzie jest sukcesywnie rozbudowywane. Niebawem pojawi się w nim kolejny moduł — przyjęcia i realizacji zamówień. Następną dziedziną, która prawdopodobnie zostanie zinformatyzowana i zautomatyzowana, jest wysyłka towarów. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu