Szefowa jest równie dobra jak szef

Dorota Czerwińska
opublikowano: 25-03-2013, 00:00

Porządek, kontrola, odwaga, wiedza, pasja, zaangażowanie i pomysłowość — z tym najbardziej kojarzy się kierowniczka.

W zarządach firm w Polsce zasiada tylko niespełna 12 proc. pań. Jak wynika z raportu Komisji Europejskiej, analizującego udział kobiet w zarządach spółek giełdowych, Polska jest poniżej unijnej średniej. Tymczasem dla większości Polaków płeć przełożonego nie ma większego znaczenia. Ponad 60 proc. respondentów twierdzi, że kobieta jest równie dobrym szefem jak mężczyzna. Jedynie 12 proc. nie zgadza się z tym stwierdzeniem — wynika z badania agencji Grupa IQS. Co kojarzy się ankietowanym z kobietami na stanowisku menedżerskim?

Porządek i kontrola, odwaga, wiedza, pasja i zaangażowanie oraz pomysłowość. To także kobiety są bardziej skłonne do inwestowania w zespół. Czują się odpowiedzialne za jego rozwój, za atmosferę i warunki pracy. Myśląc o mężczyźnie szefie, badani mieli skojarzenia z władzą, wiedzą, porządkiem, odwagą oraz pasją i zaangażowaniem. A jakie błędy zdarzają się najczęściej kobietom na kierowniczych stanowiskach? Respondenci uważają, że są mało odporne na stres, zarządzają zbyt emocjonalnie, są za bardzo drobiazgowe, mają tendencję do robienia problemu z mało istotnych spraw i brakuje im wiary w siebie. Za to mężczyźni często wytykają podwładnym błędy, nie traktują ich po partnersku i nie są dla nich życzliwi. Są zorientowani przede wszystkim na wynik, a nie na ludzi.

Z badania wynika również, że większość kobiet sukces zawodowy osiągnęła po czterdziestce. Uważają, że potrzeba do tego ciężkiej pracy, intuicji i empatii. Twierdzą też, że szef często musi wchodzić w rolę rodzica, który potrafi inspirować i wskazywać błędy oraz używać argumentów na odpowiednim poziomie. Dlatego, uważają, dużo łatwiej osiągnąć cele biznesowe niż zarządzać ludźmi, bo to oznacza zarządzanie masą problemów. Ankiety wypełniło ponad 1000 osób. Przeprowadzono też ponad 20 pogłębionych wywiadów indywidualnych z menedżerkami wyższego i najwyższego szczebla.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane