Szefowie mediów mają nad czym rozmyślać: INTERNET

Paweł Sierpiński
14-04-2008, 00:00

Rosnące zainteresowanie reklamodawców internetem sprawiło, że coraz bardziej inwestują w nim inne media.

Sieć zarabia

Rosnące zainteresowanie reklamodawców internetem sprawiło, że coraz bardziej inwestują w nim inne media.

Dom mediowy CR Media Consulting ocenia, że rynek reklamy internetowej wzrósł w zeszłym roku o 45 proc., przy średniej dla całego rynku 12,8 proc. Zdaniem ekspertów z tej firmy w cztery lata, jeżeli chodzi o wartość reklamy, to internet będą wyprzedzać jedynie prasa i telewizja. Podobnie optymistycznie ocenia rynek Agora. W jej raporcie giełdowym z czwartego kwartału wzrost reklamy internetowej oceniono na 41 proc.

Media inwestują

— Media korzystają z rynku internetowego. Mają doświadczenie w tworzeniu zawartości, a dodatkowo mogą reklamować serwisy w innych środkach przekazu — zauważa Bartłomiej Wyszyński, członek zarządu agencji interaktywnej Artegence.

I potrafią to wykorzystać. Na przykład TVN w zeszłym roku uruchomił portal tvn24.pl. Z kolei Agora stworzyła 18 serwisów i unowocześniła 26, które istniały wcześniej, oraz rozpoczęła współpracę z serwisem społecznościowym Bebo.

Lepsze wyniki

Dobra koniunktura przekłada się na wyniki finansowe firm zarabiających na reklamie internetowej. Z raportu spółki Bankier.pl z czwartego kwartału ub.r. wynika, że jej przychody netto ze sprzedaży wzrosły w 2007 r. w porównaniu z 2006 r. prawie o 100 proc. — do 15,5 mln zł. Równie imponująco wzrosły przychody z działalności internetowej Agory — o 13,4 mln zł, do 27,5 mln zł.

— Reklama internetowa ma u nas spore możliwości. Około 45 proc. społeczeństwa ma dostęp do sieci. Ocenia się, że w najbliższych latach będzie to 60 proc. Pozostaje jeszcze dużo rynku do zagospodarowania — uważa Maciej Musioł, business development director firmy Netsprint.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Sierpiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / / Szefowie mediów mają nad czym rozmyślać: INTERNET