Szkodliwe spowolnienie

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej
opublikowano: 23-02-2015, 00:00

Komentarz Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad spowalnia rozszerzenie systemu poboru opłat od samochodów ciężarowych viaTOLL na kolejne trasy. W ten sposób Krajowy Fundusz Drogowy pozbawiany jest pieniędzy na inwestycje. Zgodnie z założeniami, do 2018 r. system ma działać na 7 tys. km dróg krajowych, autostrad i dróg ekspresowych.

Tymczasem na koniec ub.r. objął 3,1 tys. km, a tempo rozszerzeń spada. W 2013 r. doszło 760 km, w 2014 r. — zaledwie 260 km, zaś na bieżący rok GDDKiA planuje jedynie 250 km.

Jakie są powody zwłoki — nie wiadomo, bo GDDKiA nie informuje o nich opinii publicznej. Nie wiadomo również, kiedy opóźnienia mają zostać nadrobione.

Jest to sytuacja bulwersująca, chodzi bowiem o konkretne pieniądze na modernizację krajowej sieci drogowej. Państwo dobrowolnie rezygnuje z poważnych sum. Rozszerzenie systemu o 700 km już wybudowanych i oddanych do użytku dróg mogłoby przynieść dodatkowe 900 mln zł na nowe trasy szybkiego ruchu i autostrady. Zła polityka GDDKiA bije bezpośrednio w kierowców i w branżę transportową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu