Szkoły ekonomiczne najlepiej kształcą kadry dla e-biznesu

Grzegorz Zięba
03-11-2000, 00:00

Szkoły ekonomiczne najlepiej kształcą kadry dla e-biznesu

DO POPRAWY: Zdaniem Piotra Pągowskiego z Intela, uczelnie informatyczne nie mają ciekawych programów szkoleniowych. fot. ARC

W Polsce wykorzystanie Internetu w działaniach marketingowych jest nadal stosunkowo niewielkie. Do prób zmiany tej sytuacji włączyła się nawet kancelaria prezydenta. Przy współpracy z firmą Intel zorganizowała konkurs dla wyższych uczelni, na najciekawszy program kształcenia kadr nowej ekonomii.

Konkurs „Ekonomia internetowa na polskich uczelniach” został zorganizowany w ramach prezydenckiego programu „Internet w szkołach”. Do wzięcia w nim udziału zaproszono ponad 30 uczelni, o profilu ekonomicznym i informatycznym. Swoje prace zdecydowało się przysłać 13 z nich. Jury pod przewodnictwem Piotra Pągowskiego, szefa polskiego przedstawicielstwa Intela, wyłoniło trzy najlepsze programy. Zwycięzcą okazała się Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Drugie miejsce zajęła Politechnika Poznańska. Trzecie — Wyższa Szkoła Biznesu w Nowym Sączu.

Piotr Pągowski przyznał, że wybór najlepszej pracy był trudnym zadaniem, i chociaż poziom wszystkich był bardzo wysoki, znacznie lepiej wypadły w konkursie uczelnie ekonomiczne, niż te o profilu informatycznym.

Zwycięzcy konkursu otrzymali cenne nagrody. Akademia Ekonomiczna z Poznania dostała w pełni wyposażone laboratorium komputerowe o wartości 340 tys. zł oraz urządzenie Intel® NetStructure™ 7110 e-Commerce Accelerator, które przyspiesza przebieg transakcji w biznesie elektronicznym. Drugie i trzecie miejsce zostało nagrodzone stacjami roboczymi wyposażonymi w procesory Intel® Pentium® III 1GHz.

Pozostałym uczestnikom konkursu prezydent wręczył pamiątkowe dyplomy.

Przedstawiciele firmy Intel wskazali na konieczność szybkiego wykształcenia szerokiej kadry specjalistów od prowadzenia transakcji internetowych.

— Liczba takich operacji wzrasta z każdym dniem. Obroty w sieci wynoszą już 1,1 mld USD miesięcznie — twierdzi Juergen Thiel, dyrektor Intela na Europę Środkową i Wschodnią.

Podczas konferencji, poprzedzającej przyznanie nagród, Juergen Thiel przekonywał, że w najbliższym czasie dojdzie do rozwoju trzeciej generacji Internetu. Po początkowej fazie budowania przestrzeni sieci oraz kolejnej, która rozwinęła jej pierwotne możliwości, przyszedł czas na konsolidowanie, automatyzowanie oraz standaryzację. Internet przestanie być grupą połączonych ze sobą wysp danych, ale jednym zwartym systemem. Stworzy to niespotykany do tej pory poziom zarządzania informacją.

Grzegorz Zięba

g.zieba@pulsbiznesu.com.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Zięba

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Szkoły ekonomiczne najlepiej kształcą kadry dla e-biznesu